GDPR CRM Analyse

Op 25 mei 2018 treedt de nieuwe Europese data privacywetgeving in werking: de Europese GDPR (General Data Protection Regulation), in het Nederlands de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Dit lijkt nog ver weg, maar gezien de omvang van de wetgeving is het verstandig zo snel mogelijk aan de slag te gaan om duidelijkheid te krijgen over de impact van de AVG op uw CRM implementatie en onderliggende klantprocessen.

Wij bieden u de mogelijkheid om een professionele GDPR analyse op uw CRM omgeving te laten uitvoeren. Deze analyse volgt onderstaande onderwerpen die in de GDPR impact kunnen hebben op uw CRM omgeving:
  • Toestemming – Expliciete, actieve en verifieerbare toestemming voor specifieke doeleinden. Kinderen hebben bijvoorbeeld toestemming van hun ouders nodig.
  • Toegang tot eigen data – Inzage van eigen data en eigenaarschap daarvan en transparantie over welke data waarvoor gebruikt wordt.
  • ‘Right to be forgotten’ – Data verwijderen op verzoek van de betrokkenen.
  • Data portabiliteit – Het recht om eigen gegevens op te vragen en over te (laten) zetten naar een andere organisatie (bijvoorbeeld naar een andere bank of telecomprovider).
  • Privacy by design – Databescherming als uitgangspunt in de kern van een ontwerpproces.
  • Registratieplicht – Alle verwerkingen van persoonsgegevens dienen te worden vastgelegd.
  • Notificatie datalekken – Autoriteit Persoonsgegevens moet binnen 72 uur op de hoogte worden gesteld bij datalekken.
  • Het hebben van een Data Protection Officer – Verplicht voor overheden en organisaties die veel en/of bijzondere persoonsgegevens verwerken.
sfeerbeeld van een goede CRM beheerorganisatie

Naast het verzamelen en analyseren van de aanwezige gegevens en processen binnen uw CRM-omgeving waar de AVG impact op heeft zullen we ook een 3-tal interviews houden op basis van deze analyse om de details over het onderliggende proces verder te detailleren.

De uitkomst van de Zinnovation GDPR CRM analyse laat zien waar de organisatie reeds compliant is en waar niet en welke acties moeten worden gedaan om ook op deze punten compliant te worden. Hiermee wordt het voor organisaties eenvoudiger de nog uit te voeren stappen voor mei 2018 te bepalen en te realiseren.

Om de GDPR analyse te laten uitvoeren plannen wij graag een telefonisch onderhoud om de verdere stappen af te stemmen. Vul hiervoor het onderstaande formulier in, dan nemen wij zo spoedig mogeijk contact op.

Wil je je eerst oriënteren, begin dan eerst met een GDPR CRM adviesgesprek?

Wil je nog meer informatie download dan onze whitepaper over dit onderwerp.

Note: Ons advies is gericht op het op correcte wijze inrichten en gebruiken van uw CRM systeem. Het betreft hier geen juridisch advies.

Aanvraag GDPR CRM Analyse

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

Vul hier uw opmerkingen en/of vragen in

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!