Laptop met icoon van beveiliging

De komst van de AVG heeft implicaties die specifiek in de CRM/marketing omgeving van toepassing zijn, omdat hier de gegevens over personen (bijvoorbeeld klanten, prospects, partners) vastgelegd worden. De regels voor het verwerken en verzamelen van persoonsgegevens worden aangescherpt door de komst van de AVG. Dit betekent dat CRM systemen opnieuw ingericht moeten worden met oog op deze nieuwe wetgeving.

Lees verder

sfeerbeeld crm uw bedrijfsprocessen verbeteren

Door de digitalisering zijn er teveel kanalen om handmatig de klantinformatie bij te houden. Een goedlopend CRM-systeem waar de sales-, marketing- en serviceprocessen in één systeem geïntegreerd zijn, is daarom van levensbelang. CRM slaat de klantinformatie centraal op, dat kan uw bedrijfsprocessen verbeteren op drie manieren.

Lees verder

Zinnovation-CRM-implementatie-succes.png

Bij het implementeren van een CRM-systeem zijn er nogal wat dingen waarover nagedacht moet worden: wat is het budget? Moeten er organisatorische veranderingen doorgevoerd worden? Wat voor doelen of voordelen verwacht u te behalen met de inzet van CRM? Wilt u een cloud- of on premise systeem? Een CRM-systeem kan langdurig en ingewikkeld zijn. We geven u dan ook graag enkele tips om dit met succes af te ronden.

Lees verder

Laptop met icoontjes van e-mail

Bij een opt-in moet de ontvanger altijd toestemming geven voor het ontvangen van de nieuwsbrief en het bewaren van zijn/haar persoonsgegevens. In de meeste gevallen hangt dit samen met enige vorm van e-mailmarketing, waarbij e-mailadressen verzameld en verwerkt worden. Met komst van de nieuwe privacy wetgeving komen er strengere regels

Lees verder

sfeerbeeld erp crm zinnnovation microsoft dynamics 365

Productiever en efficiënter werken is mogelijk gemaakt door Microsoft met de invoering van hun applicatie Dynamics 365, die ERP en CRM samenbrengt. Hiermee stelt Microsoft organisaties in staat om de klantbetrokkenheid te verhogen, in te kunnen spelen op veranderende klantverwachtingen en processen te optimaliseren.

Lees verder

sfeerbeeld Zinnovation CRM klantenservice

Investeringen in een goed CRM-pakket verdient zich terug, aangezien de Nederlandse consument een goede klantenservice als zeer positief waardeert. Zowel voor B2C als B2B speelt het zelfs een belangrijke rol bij de keuze voor een bedrijf. CRM kan op vele manieren bijdragen aan het optimaliseren van de customer experience en het leveren van goede service

Lees verder

Zinnovation-CRM-waarom-sales-.png

Een CRM-systeem stelt organisaties in staat om interacties tussen salesmedewerkers en klanten bij te houden, zorgt ervoor dat er minder tijd nodig is voor bijvoorbeeld administratieve taken en helpt met marketing automation. Maar wanneer is het nou tijd om in CRM-software te investeren? Als u zich herkent in de volgende signalen, zou u dit zeker moeten overwegen.

Lees verder