Tips voor succesvol CRM gebruik

Zinnovation Tips voor succesvol CRM gebruikAdvies is vaak, zonder dat men het door heeft, gebrand op negativiteit. Hoe iets niet moet en wat er fout kan gaan als je een handeling op een bepaalde manier uitvoert: het zijn allemaal zaken waar genoeg over te zeggen valt. Bijzonder, aangezien uit diverse onderzoeken blijkt dat praten over het slagen van een handeling veel meer effect heeft. In deze blog een paar gouden tips voor wat meer positiviteit.

Lees verder

sfeerbeeld Zinnovation CRM implementatie zelf doen of laten doen

Zelf doen of uitbesteden: het implementeren van een CRM systeem

Elke organisatie heeft belang bij andere functionaliteiten waardoor de aanschaf van een CRM-systeem als strategisch proces wordt gezien. Bij de aanschaf van een CRM-systeem zijn er twee mogelijkheden; het implementatietraject zelf ingaan met de middelen die er zijn of dit uitbesteden aan een gespecialiseerde partner. De voor- en nadelen van beide kanten worden hier uitgelicht.

Lees verder

Sluit CRM nog aan bij uw visie?

Zinnovation past CRM nog bij uw visie en missie-beeld

Bij de aanschaf van een CRM-oplossing komen vele vraagstukken naar voren. Zoals onder anderen "Waar moet een CRM systeem aan voldoen en wat zijn de succesfacturen van CRM?" In ieder geval is het heel belangrijk dat een goede CRM-oplossing aansluit bij de visie van de organisatie. Echter hoe goed u hier ook over heeft nagedacht, door verschillende omstandigheden zou het kunnen zijn dat na verloop van tijd blijkt dat het CRM-systeem aangepast dient te worden.

Lees verder

5 redenen waarom u zou moeten investeren in een CRM-systeem

Klantgegevens binnen CRM-systeem

Binnen een organisatie is het belangrijk dat er een centraal overzicht is van al het contact met klanten en potentiële klanten. Wie heeft met wie gesproken en waar ging dit over? Vooral bij een grote organisatie met verschillende afdelingen kan er veel langs elkaar heen gaan. Herkent u dit? Door middel van een CRM-systeem kan dit opgelost worden.

Lees verder

De invloed van Artificial Intelligence op CRM

computer met menselijk brein

Artificial intelligence is een sterk opkomend concept. Een concept waarbij machines als mensen gaan denken. Wat houdt dit in en wat kan dit betekenen voor CRM? En gaat het uiteindelijk zo ver komen dat het alle werkzaamheden van de mens over kan nemen? Wij leggen het in deze blog uit.  

Lees verder

Wat betekent omnichannel voor CRM?

toelichting omnichannel d.m.v. een infographic

De communicatie tussen bedrijven en klanten gebeurt via verschillende kanalen. Niet alleen is dit erg efficiënt en effectief, maar in dit tijdperk ook noodzakelijk te noemen. De technologie blijft zich namelijk ontwikkelen, het verweeft zich steeds meer in ons dagelijks leven. Het speelt een centrale rol in ons leven, waardoor het gedrag van mensen verandert. 

Lees verder