Klantgegevens binnen CRM-systeem

Binnen een organisatie is het belangrijk dat er een centraal overzicht is van al het contact met klanten en potentiële klanten. Wie heeft met wie gesproken en waar ging dit over? Vooral bij een grote organisatie met verschillende afdelingen kan er veel langs elkaar heen gaan. Herkent u dit? Door middel van een CRM-systeem kan dit opgelost worden.

Lees verder

computer met menselijk brein

Artificial intelligence is een sterk opkomend concept. Een concept waarbij machines als mensen gaan denken. Wat houdt dit in en wat kan dit betekenen voor CRM? En gaat het uiteindelijk zo ver komen dat het alle werkzaamheden van de mens over kan nemen? Wij leggen het in deze blog uit.  

Lees verder

sfeerbeeld social media en crm

Vroeger was het voor klanten alleen mogelijk om met bedrijven in contact te komen via de telefoon of via e-mail. Tegenwoordig speelt social media hierin een grote rol. Voor een bedrijf is het belangrijk om te weten waar je klanten zijn. Veel mensen bevinden zich op social media en dat is dan ook de voornaamste reden dat bedrijven ook op social media zitten. Om interactie te zoeken met de klant..

Lees verder

Social crm op computerscherm

Met social CRM wordt klantencontact via social media geregeld vanuit een centrale plek. Op deze wijze is het mogelijk om sneller te reageren op klanten en gemakkelijker in te spelen op de klanten. Hierdoor worden veel gegevens opgeslagen van de klant waar contact mee gelegd is. Met de komst van AVG moet hier natuurlijk ook naar gekeken worden. Wat mag er wel en niet vastgelegd worden op het gebied van social CRM?

Lees verder

toelichting omnichannel d.m.v. een infographic

De communicatie tussen bedrijven en klanten gebeurt via verschillende kanalen. Niet alleen is dit erg efficiënt en effectief, maar in dit tijdperk ook noodzakelijk te noemen. De technologie blijft zich namelijk ontwikkelen, het verweeft zich steeds meer in ons dagelijks leven. Het speelt een centrale rol in ons leven, waardoor het gedrag van mensen verandert. 

Lees verder

sfeerbeeld crm-systeem gebruiken

Het is een veelvoorkomend probleem dat medewerkers niet actief genoeg zijn met het CRM-systeem van hun organisatie. Het systeem moet goed ingericht zijn, zodat het voor elke medewerker handig is om er mee te werken. We beschrijven vier tips op het gebied van CRM-beheer om ervoor te zorgen dat uw medewerkers het CRM-systeem gebruiken en blijven gebruiken.

Lees verder

Laptop met tekst over privacy policy

Tegenwoordig zijn veel marketeers bezig met persona’s en het opbouwen van een centraal klantbeeld. Ook vanuit de gedachte van het toevoegen van specifieke waarde aan de betreffende persoon, want hoe mooi zou het zijn als je alleen die aanbiedingen ontvangt, die bij jouw profiel passen.

Lees verder