360 graden klantbeeld met CRM

Klantgericht ondernemen is waar het allemaal om draait bij CRM. Niet alleen vanuit een commercieel oogpunt, want ook een gemeente moet klantgericht werken en een woningbouwvereniging wil haar huurders goed in kaart hebben om bijvoorbeeld onderhoud in te plannen en dit op de juiste wijze afstemmen.

U wilt een 360 graden klantbeeld hebben waar alle contactmomenten met de klant staan. Of dit brochureaanvragen, offertes, webwinkel orders, contracten of klachten zijn maakt niet uit, alles moet op één centrale plaats staan waardoor u altijd maar één waarheid heeft binnen uw bedrijf of organisatie. Als u alles goed in beeld heeft wordt klantgericht werken beter haalbaar.

Weet u wat uw klanten van u verwachten?
Zinnovation CRM klantbeeld
Essentieel bij klantgericht werken is dat er niet alleen van binnen het bedrijf naar buiten, naar klanten, wordt gekeken maar juist ook vice versa. Wat verwachten klanten van uw bedrijf en voldoet u daar ook aan? Heeft u weleens een klantonderzoek laten uitvoeren waaruit blijkt hoe uw klanten over uw organisatie denken? In onderzoeken onder medewerkers komt vaak naar voren dat medewerkers zelf het idee hebben ruim voldoende (70%) klantgericht te werken maar dat uit onderzoeken bij klanten blijkt dat daar maar 10% tevreden is over de klantgerichtheid van dat bedrijf. Een mogelijke verklaring voor dit verschil is dat een medewerker vanuit zichzelf of de afdeling kijkt en een klant een bedrijf als een geheel ziet. Een klant kan op de ene afdeling prima geholpen worden maar door een andere ervaring zoals lang moeten wachten of 6 x doorverbinden een vervelend gevoel overhouden.

Klantvriendelijkheid is niet hetzelfde als klantgericht werken
Klantgericht werken is ook iets anders dan klantvriendelijkheid. Door heel vriendelijk de klant niet afdoende te helpen wordt alleen klantvriendelijkheid bereikt. Klantgericht werken wordt door de organisatie in haar DNA opgenomen en daar wordt ook naar gehandeld. Hierbij wordt hoge prioriteit gegeven aan klant tevredenheid en het verlenen van een goede service door alle lagen van het bedrijf heen. Dat dit klantvriendelijk gebeurt is logisch. Door alle contactmomenten zoals telefoongesprekken, bezoekverslagen, email of b.v. klantonderzoeken vast te leggen in CRM creëer je ook meer klantwaarde die bij een vervolg contactmoment weer van belang zijn om nog beter klantgericht te werken.

Wilt u meer weten over wat CRM is en waarom u dit in zou moeten zetten? Download dan ons whitepaper ‘ERP komt van Mars en CRM van Venus’, waarin we ingaan op CRM, maar ook op ERP en de kracht van beide systemen naast elkaar.

Wilt u het hele whitepaper lezen?
Vul dan hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als pdf.
(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken)

Whitepaper download: ERP komt van Mars en CRM van Venus

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!