4 redenen om met CRM aan de slag te gaan

CRM kan verschillende voordelen bieden voor organisaties, afhankelijk van uw doelstellingen en wat u ermee wilt bereiken. Uit onderzoek kwam naar voren wat voor bedrijven de 4 belangrijkste redenen zijn geweest om aan de slag te gaan met CRM, zoals bijvoorbeeld het optimaliseren van de klantbeleving of verbeteren van de sales activiteiten.

Zinnovation CRM 4 redenenGecentraliseerde gegevens

Waar organisaties vaak op den duur tegenaan lopen, is dat de data in de organisatie op verschillende plekken en in verschillende programma's staat. Er is geen plek waar alle data verzameld is. Voor veel bedrijven is dat dan ook een reden om aan de slag te gaan met CRM: hierin kan alle klantinformatie centraal opgeslagen en gedeeld worden. Alle contactmomenten met zowel klanten, partners of andere partijen kunnen hier opgeslagen worden zodat dit voor alle betrokkenen inzichtelijk is.

Optimaliseren van de klantbeleving

Door aan de slag te gaan met CRM krijgt u handvatten aangereikt om de customer experience te verbeteren. Alle klantgegevens staat centraal in één systeem, dus wie de klant ook aan de lijn krijgt, de klanthistorie is bekend en daardoor kan de klant beter geholpen worden.

Sales verbeteren

CRM kan de sales sterk verbeteren. Door alle klantinformatie-, historie- en contactmomenten centraal op te slaan, worden de salesmedewerkers (en andere medewerkers in de organisatie) voorzien van een 360 graden klantbeeld. Dit kan de salesmedewerkers helpen om een langere, persoonlijkere en vooral winstgevendere relatie met klanten op te bouwen. Naast dat CRM de salesafdeling kan ondersteunen, biedt het ook meer inzicht in de sales pipeline en andere belangrijke gegevens. Door de rapportagemogelijkheden kan beter geanalyseerd worden hoe het verloopt met de sales en waar ruimte is om de salesprocessen te optimaliseren.

Marketingactiviteiten optimaliseren

In veel CRM-systemen, zoals bijvoorbeeld Microsoft Dynamics CRM, is het mogelijk om de marketingactiveiten- en campagnes in het systeem te plannen, uit te voeren en te meten. Ook lead nurturing wordt eenvoudiger door marketing automation. Doordat alle klantinformatie in het CRM-systeem staat, kunt u goed segmenteren om zo persoonlijkere content naar uw klant te sturen. Daarnaast is de integratie van verschillende sociale media ook mogelijk en kunnen ook deze contactmomenten opgenomen worden.

Bron: CRM Softwareblog

 

Overweegt u ook aan de slag te gaan met CRM? Lees dan ook ons whitepaper over wat CRM nou eigenlijk is, hoe u dit met succes inzet en wat aandachtspunten zijn.

Vul hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als PDF.

(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken

Whitepaper Wat is CRM eigenlijk?

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!