sfeerbeeld klantgegevens binnen CRM-systeem

5 redenen waarom u zou moeten investeren in een CRM-systeem

Binnen een organisatie is het belangrijk dat er een centraal overzicht is van al het contact met klanten en potentiële klanten. Wie heeft met wie gesproken en waar ging dit over? Vooral bij een grote organisatie met verschillende afdelingen kan er veel langs elkaar heen gaan. Herkent u dit? Door middel van een CRM-systeem kan dit opgelost worden.

 Waarom een CRM-systeem aanschaffen? Lees hieronder 5 redenen.

      • Inzicht in werkzaamheden met een CRM-systeem

        Klantgegevens binnen CRM-systeemAls u nog geen gebruik maakt van een CRM-systeem is het waarschijnlijk niet helemaal duidelijk wie wat doet in de organisatie. Hierdoor is er geen controle op wat iedereen doet en geen zicht op de prestaties van werknemers. Hierbij gaat het om zowel goed presterende medewerkers als slecht presterende medewerkers. Medewerkers die goed presteren kunnen beloond worden en zullen zich hierdoor gewaardeerd voelen en hun best doen om goed te blijven presteren. Bij slecht presterende medewerkers kunnen er stappen worden gemaakt om dit te verbeteren.
      • Hogere klanttevredenheid met een CRM-systeem

        Het persoonlijk benaderen van klanten zorgt voor een hogere klanttevredenheid. Maar kunnen klanten persoonlijk benaderd worden als er geen overzicht is van in welke fase de klanten zich bevinden? Waarschijnlijk niet, want elke klant heeft ook weer zijn eigen behoeftes. Het is daarom makkelijk om alle klantgegevens in één systeem te hebben, waardoor de klanttevredenheid zal stijgen.
      • Goede samenwerking tussen verschillende afdelingen met een CRM-systeem

        Binnen een grote organisatie zijn vaak verschillende afdelingen. Deze afdelingen hebben allemaal hun eigen taken en verantwoordelijkheden, maar uiteindelijk werken alle afdelingen naar hetzelfde eindproduct of dienst. Hierom is het belangrijk dat de afdelingen van elkaar weten wat er gebeurt en wat er staat te gebeuren. De afdeling Sales moet bijvoorbeeld nauw contact hebben met de marketingafdelingen over het opvolgen van leads. Een CRM-systeem zorgt dat al deze informatie inzichtelijk wordt.
      • Centraal overzicht salesmedewerkers met een CRM-systeem

        Klantgegevens binnen CRM-systeem zo goed passend als een puzzel

        Naast dat een centraal overzicht handig is voor controle op de prestaties van werknemers is het ook handig voor de salesmedewerkers. Wanneer iemand naar een klant gaat is het handig om te weten in welke fase van het aankoopproces de klant zich bevindt. Met een CRM-systeem is te zien wat er is besproken met de klant en hierdoor weet de salespersoon waar hij aan toe is als hij naar die desbetreffende klant gaat.
      • Groei van de omzet met een CRM-systeem

        Doordat duidelijk is in welke fase de klant zich bevindt en wat hun behoeftes zijn, kan er gekeken worden welk moment juist is om een klant met het juiste bericht te benaderen. Dit zal kunnen leiden tot meer aankopen en dus meer groei van de omzet.

Heeft u nog geen CRM-systeem binnen uw organisatie en herkent u zich in de bovenstaande beschreven problematiek? Ons team heeft jarenlang ervaring in CRM implementaties, CRM ontwikkeling en CRM beheer. U zoekt een betrouwbare partner, die alle facetten en uitdagingen van uw business begrijpt. Het Zinnovation team wil u graag adviseren over alle aspecten van CRM. Van implementatie, aanpassingen, trainingen tot en met het beheer van uw CRM-systeem. Wilt u vrijblijvend van gedachten wisselen, neem gerust contact op met ons.

Volg ons!

Close

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!