Belangrijk doel van CRM: klantgericht werken

In een eerdere blog bespraken we al vier redenen die vaak spelen bij organisaties om met CRM aan de slag te gaan. Zo is het verbeteren van de sales of het optimaliseren van de marketingactiviteiten vaak een doel van CRM. Maar tegenwoordig is vooral klantgericht werken een doel wat bij veel organisaties speelt. CRM kan uw organisatie hier in ondersteunen.

Klantgericht werken is voor veel bedrijven een belangrijk doel

Zinnovation CRM vertrouwen klanten1Uw organisatie is er erg bij gebaat als het aangeschafte CRM systeem goed wordt gebruikt door de medewerkers. Er zijn veel doelen mogelijk voor CRM, op dit moment is klantgericht werken voor veel bedrijven een belangrijk doel. Dat is ook goed te ondersteunen met uw CRM. Maar wat verstaan we dan onder klantgericht werken? De meeste bedrijven zeggen dat ze wel klantgericht werken, maar als er een klantgerichtheidsonderzoek wordt uitgevoerd vallen de resultaten vaak tegen. Meestal heeft dit te maken met de verschillende manieren van het beleven van klantgerichtheid. Is vriendelijkheid en beleefdheid de norm of komt er meer bij kijken? Dat is aan u om te bepalen en hangt ook af van de verwachtingen van uw klanten.

Eerst moet er consensus worden bereikt over de betekenis die voor uw bedrijf geldt als de norm voor klantgericht werken. Klantgericht werken gaat alleen goed als het is opgenomen in het DNA van het bedrijf. Klantgericht werken geldt dus voor het gehele bedrijf van directie, management, receptie en magazijn tot de buitendienst medewerkers. Als eenmaal is vastgesteld wat klantgericht werken voor uw organisatie inhoudt, kan er gekeken naar wat dit betekent voor uw CRM systeem. De Super Users kunnen ingezet worden om te kijken hoe het CRM systeem ingericht moet worden om ook daadwerkelijk klantgericht te kunnen werken vanuit alle afdelingen in de organisatie.

Wilt u meer weten over de rol van de CRM Super User en hoe u deze Super Users in kunt zetten om klantgericht werken te realiseren? Lees dan ook ons whitepaper over de Super User, waarom deze onmisbaar is in uw organisatie en welke rollen de Super User nog meer kan vervullen.

Vul hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als PDF.

(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!