Bereik meer met CRM door CRM beheer

sfeerbeeld Zinnovation CRM beheerorganisatieNa de implementatie van een CRM-systeem worden vooral klantprocessen vastgelegd. Hiermee wordt het relatiebeheer georganiseerd op een centrale plek waardoor de gehele organisatie met én in dezelfde dossiers kan werken.

De voornaamste reden om een CRM-systeem te implementeren heeft te maken met relatiebeheer. Het onderhouden van contacten staat hierbij bovenaan de lijst. Deze leiden tot het monitoren en vastleggen van leads en later klanten. Hiermee zouden alle, vaak commerciële, doelen behaald kunnen worden omdat het verkoopproces zo ondersteund wordt.

De praktijk is echter anders. Na de implementatie wordt de CRM-omgeving in gebruik genomen en kunnen er issues naar voren komen, die tijdens de conceptfase niet waren voorzien. Snel schakelen door een CRM-beheerorganisatie is dan van essentieel belang. De acceptatie van het systeem staat namelijk op het spel. Zodra het systeem niet doet wat de mensen verwachten, bestaat de kans dat er wordt teruggegrepen naar “oude” routines. Door het goed organiseren van CRM-beheer kan dit worden voorkomen.

infographic adoptie gebruikers horizontaal 900px

CRM beheerorganisatie

Afhankelijk van de organisatie is het verstandig om een CRM-beheerorganisatie in te richten. Deze organisatie bestaat uit key-users, een functioneel CRM-beheerder en beleidsbepalers vanuit het management of de directie. Door op vaste momenten bij elkaar te komen kunnen issues en wensen worden besproken, geprioriteerd, gebudgetteerd en ingepland. Deze samenwerking is essentieel voor het slagen van een CRM-implementatie traject.

Wilt u weten waar u als bedrijf op zou moeten letten bij de aanschaf van CRM, zodat uw CRM meteen effectief in gebruik genomen kan worden? Wilt u meer weten over het opzetten van een goede CRM beheerorganisatie?
Neem contact met ons op via onderstaande knop

 

Indien u eerst meer informatie wilt... 

Download dan het volledige artikel ‘Beheer van CRM applicaties’ door onderstaand formulier in te vullen.

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Close

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!