Blink uit door het gebruik van CRM voor uw klantenservice

zinno blog 9Klanten zoeken online naar kennis en de hoeveelheid informatie die men daar kan vinden is immens. Uit onderzoek blijkt zelfs dat 69% van het koopproces door de klant al wordt voltooid voordat ze überhaupt in contact zijn geweest met een organisatie. Opvallen in de meute, dat is waar het om gaat, maar hoe realiseert men dit?

1. Eenvoud
Contact opnemen moet makkelijk zijn voor de klant. De hoeveelheid kennis van de klant is op het moment van contact groter dan veel organisaties denken. Ze willen een professional spreken en zo snel mogelijk alle informatie verzamelen die ze missen. Zorg ervoor dat het opnemen van contact eenvoudig is. Via e-mail, de website of misschien via een chatgesprek kan men de klantenservice vergemakkelijken.

2. Correcte antwoorden
Als de (potentiële) klant contact opneemt met uw organisatie, zorg er dan voor dat zij direct de juiste persoon voor zich krijgen. Antwoorden over producten, prijs en andere informatie die à la minute gepresenteerd kunnen worden geven de klant het gevoel dat de organisatie over expertise beschikt en dat ze serieus genomen worden. Zorg er dus voor dat de werknemers op elk moment toegang hebben tot alle belangrijke en juiste informatie.

3. Doeltreffendheid
Het behandelen van vragen en problemen moet effectief worden gedaan. Zorg er met CRM voor dat uw werknemers met een paar drukken op de knop alles kunnen regelen. Deze snelheid is tijdbesparend en effectief voor de organisatie, de werknemer en de klant.

4. Zorg voor een ‘extraatje’
Goede klantenservice bieden aan de klant zorgt ervoor dat uw organisatie een eind op weg geholpen wordt, maar hoe zorgt u ervoor dat de klanten naar u komen en niet naar de concurrent? Train het personeel zo goed mogelijk, zorg dat er hulpmiddelen zijn (e.g. technologieën) en focus op de klant. Tot slot: laat merken waarom deze organisatie zo uniek is.

Met een opgevoerde klantenservice die snel en adequaat te werk gaat heeft u al snel een streepje voor op uw concurrenten. Laat zien waar de unieke krachten van de organisatie liggen en gebruik CRM hiervoor. Kortom, blink uit!

Wilt u weten waar u als bedrijf op zou moeten letten bij de aanschaf van CRM en of maatwerk wellicht bij u past?
Download dan het volledige artikel 'Voor een dubbeltje op de eerste CRM rang' door onderstaand formulier in te vullen. De download zal direct starten.

(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken)

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!