CRM aanpassen: wat komt er kijken bij een RFC

Wanneer er vastgesteld is door de Super User wat er in het CRM systeem beschikbaar is, wat er mist en wat er moet worden aangepast om klantgericht te kunnen werken, kan dit vertaald worden naar een functionele aanvraag. Dit wordt ook wel een Request for Change (RFC) genoemd.

Stel vast wat het gewenste resultaat, eisen en wensen zijn

Zinnovation CRM functioneel beheerderMen spreekt bij een RFC niet over het aanmaken of wijzigen van een veld of het maken van een eenvoudige rapportage, dit kan de Super User immers zelf ook wel doen. Het beoordelen en uitschrijven van een RFC kan echter wel door de Super User worden opgepakt. Bij een RFC gaat het om een grotere wijziging die impact heeft op de gehele organisatie, of tenminste een deel hiervan. Een RFC zal door de functioneel CRM beheerders van de IT afdeling moeten worden opgepakt. Voor het aanleveren van een RFC is het belangrijk om vast te stellen wat het gewenste resultaat, de functionele eisen en de wensen zijn. Zorg er daarom ook voor dat dit duidelijk is uitgeschreven en ondersteund wordt door visualisatie. Denk eerst goed na over vragen als:

  1. Welk resultaat wil de aanvrager precies zien na de wijziging?
  2. Heeft dit verzoek betrekking op een afdeling of het hele bedrijf?
  3. Bestaat een soortgelijke oplossing wellicht al op een andere afdeling en kan deze worden (her)gebruikt? Overleg met het CRM team is hier gewenst.
  4. Heeft het doorvoeren van deze wijziging mogelijk nadelige gevolgen voor de interface?
  5. Welke entiteiten worden er ‘geraakt’ door deze RFC?

Het is van groot belang om een CRM systeem overzichtelijk en duidelijk te houden, vandaar dat het essentieel is om het CRM team eerst goed te laten nadenken en overleggen. Het inwilligen van alle RFC’s is daarom ook niet altijd wenselijk.

Wilt u meer weten over het uitvoeren van een Request for Change en de rol van de Super User hierin? Lees dan ook ons whitepaper over de Super User, waarom deze onmisbaar is in uw organisatie en welke rollen de Super User nog meer kan vervullen.

Vul hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als PDF.

(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!