CRM Beheer: een vaak vergeten succesfactor

crm beheer smallIn onze eerdere blogs bespraken we al het Recycle CRM proces. Enige tijd na uw CRM implementatie komt het vaak voor dat uw doelstellingen wijzigen. Omdat uw CRM systeem vaak is ingericht naar de doelen die u voor ogen had voor de implementatie, kan het zijn dat na een tijd uw CRM systeem niet meer de optimale ondersteuning biedt aan uw dagelijkse werkzaamheden. Het is dan goed om eerst te inventariseren of u uw huidige CRM systeem kunt optimaliseren, of echt nieuwe software nodig heeft. Na het recycle CRM proces is het zaak om te kijken naar het beheer van uw nieuwe software of geoptimaliseerde systeem.

Goed beschouwd staat uw (gerecyclede) CRM-applicatie in het hart van uw organisatie en is het één van uw bedrijf kritische systemen. Die verdienen de juiste aandacht als het gaat om beheer, zeker als u wilt voorkomen dat u in de toekomst weer voor een dergelijke recycle vraag komt te staan.

U wilt dan ook een professionele beheerorganisatie opzetten, die de continuïteit van de gedane investering bewaakt en vergroot. Een beheerorganisatie met verstand van gebruikers, CRM-software en -databases. Een beheerorganisatie die daarnaast oog heeft voor mogelijke koppelingen en integraties die u heeft gerealiseerd. En die begrijpt welke vragen en uitdagingen de business heeft.

Het realiseren van een goede beheerorganisatie vergt een visie op vraagstukken, zoals:

  • Wie wordt de eigenaar van CRM?
  • Hoe wordt omgegaan met nieuwe medewerkers?
  • Op welke wijze worden nieuwe ideeën verzameld?
  • Hoe worden aanpassingen beoordeeld om de CRM omgeving verder te optimaliseren?

Bovenbeschreven aspecten horen aan de orde te komen op het moment dat u nadenkt over uw CRM beheerorganisatie. Bij voorkeur op het moment dat uw (Recycle) CRM project nog in volle gang is zodat u niet in de valkuil stapt die vele organisaties voor u over het hoofd hebben gezien. Namelijk door geen of een onvoldoende sterke beheerorganisatie op te tuigen voordat uw CRM applicatie wordt uitgerold.

In ons nieuwe whitepaper 'Recycle CRM' bespreken we de te nemen stappen wanneer uw CRM systeem niet meer voldoet aan het behalen van uw doelstellingen, én hoe u het beheer na dit proces aan kunt pakken.

Whitepaper Download: Recycle CRM

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!