CRM: haal meer uit verkoopkansen

Als er zich verkoopkansen aanbieden, dan wilt u hier natuurlijk ook zoveel mogelijk uithalen. Door te werken met een CRM-systeem kunt u deze kansen beter benutten, zowel door een betere samenwerking als door een centrale plek met waardevolle klantinformatie.

Opportunity management
Zinnovation CRM opportunity management 1
CRM-systemen zoals Microsoft Dynamics CRM beschikken over functionaliteiten voor opportunity management, waarmee verkoopkansen beheerd kunnen worden. Hierdoor kunnen de juiste medewerkers van verschillende afdelingen samen aan een opportunity werken. Doordat een salesmedewerker er op deze manier niet alleen voorstaat en de benodigde expertise uit de hele organisatie benut wordt, kan de verkoper sneller en met een beter, gepersonaliseerd voorstel bij de (potentiële) klant aankomen.

Alle benodigde data op een centrale plek
Voor een verkoopmedewerker is het van belang om inzicht te hebben in de historie van een (potentiële) klant. Dankzij een CRM-systeem heeft een verkoper altijd en overal toegang tot de meest actuele data. Hierdoor kan diegene beter voorbereid bij een (potentiële) klant komen. Als er ook nog een integratie is tussen social en CRM, heeft het salesteam niet alleen toegang tot de klanthistorie, maar heeft het ook meer inzicht in de behoeftes en interesses van iemand. Dit maakt het mogelijk om koopsignalen eerder te identificeren, om proactiever een (potentiële) klant te benaderen en dit ook op een persoonlijkere manier te doen.

CRM stelt een verkoper in staat om beter en eenvoudiger samen te werken met de benodigde collega’s uit de organisatie. Door vanuit een centrale plek samen te werken aan een opportunity kan de verkoper meer uit de verkoopkans halen. Wilt u meer weten over het inzetten van CRM om meer uit verkoopkansen te halen? Neem vooral eens contact met ons op!

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!