CRM: haal waarde uit uw klantinformatie

Uit onderzoek is gebleken dat erg veel organisaties in de Westerse wereld nog maar weinig kunnen met de informatie in hun organisatie. Zo kwam naar voren dat maar 4% van de organisaties optimaal gebruik maakt van de informatie en hier waarde uit kan halen, tweederde van de organisaties lukt het niet of nauwelijks om waarde te putten uit de data die ze in de organisatie hebben. 36% van de bedrijven heeft hier niet de juiste middelen en vaardigheden voor. En dat is zonde, door klantinformatie goed vast te leggen en ook daadwerkelijk te kunnen analyseren en gebruiken, kunt u hier veel voordeel uit halen.

Begin met het vastleggen van de data

Zinnovation klantinformatie benutten CRMAls u uw klanteninformatie optimaal wil benutten en dit in wilt zetten om zowel de customer experience te verbeteren als om er concurrentievoordeel mee op te doen, is een belangrijke eerste stap alle data goed vast te leggen. Veel bedrijven zullen dit al wel doen, misschien in een systeem, misschien slechts in een Excel-bestandje. De vraag is echter of de vastgelegde data ook weer goed en eenvoudig gebruikt kan worden voor bijvoorbeels sales, marketing of service doeleinden. Een goed middel om alle data in vast te leggen is een CRM systeem. Hierin kunt u niet alleen alle gegevens en contactmomenten opslaan om zo veel data te verzamelen, u kunt ook daadwerkelijk iets doen met deze informatie.

Kennis is macht

Kennis is macht zeggen ze ook wel, maar dan moet u wel daadwerkelijk iets doen met de kennis in uw organisatie. Een goed ingericht CRM systeem biedt veel mogelijkheden om data inzichtelijk te maken en te analyseren. Niet alleen kan iedereen die met een klant in contact komt zien welke contactmomenten er al eerder met hem zijn geweest, er is veel meer mogelijk. U kunt veel beter inzicht krijgen in zowel de markt als uw klanten en hier dan ook op inspelen. Ook over de interne gang van zaken krijgt u een goed beeld: wat zit er momenteel in de sales pipeline, hoeveel afspraken hebben uw salesmedewerkers, noem maar op. Bijsturen wordt beter mogelijk in uw organisatie en hierdoor creëert u kansen om bijvoorbeeld concurrentievoordeel, meer winst of nieuwe klanten te behalen.

 

Wilt u weten hoe u CRM met succes in kunt zetten om zo uw klanteninformatie maximaal te benutten? Lees dan ons hele whitepaper over wat CRM nou eigenlijk is en hoe u het met succes kunt inzetten!

Vul hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als PDF.

(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken

Whitepaper Wat is CRM eigenlijk?

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

 

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!