CRM: optimaliseer uw marketingactiviteiten

Zinnovation CRM marketingactiviteitenTegenwoordig is het niet meer genoeg om marketingcampagnes los te laten op uw doelgroep en de salesafdeling de gegenereerde leads meteen op te laten volgen. Dit lijkt dan erg op koude acquisitie, iets wat steeds minder goed werkt. Voor veel organisaties komt de customer journey hoger op de agenda gezet: het in kaart brengen van de klantreis die de klant aflegt, om hier vervolgens de marketingactiviteiten op aan te laten sluiten. Door CRM in te zetten binnen uw organisatie kunt u uw marketingactiviteiten optimaliseren door gebruik te maken van de beschikbare klantinformatie.

Lead nurturing
Met een goed CRM-systeem kunt u alle klantinformatie centraal opslaan en de klantreis zo in kaart brengen. Met behulp van deze data kunt u leads beter opvolgen. Iemand die bijvoorbeeld alleen iets heeft gedownload is nog geen warme leads en deze meteen laten opvolgen door sales is dan ook niet de juiste aanpak. Leads moeten eerst zo goed mogelijk gekwalificeerd worden voor ze door de salesafdeling opgevolgd worden. Met behulp van CRM kunt u bijhouden waar iemand zich in de customer journey bevindt, hier kunt u uw marketingactiviteiten op afstemmen. Zo krijgt iemand gedurende een bepaalde periode relevante, gepersonaliseerde content die aansluit bij het stadium waarin diegene zich bevindt. Op het juiste moment kunnen de leads overgedragen worden aan de salesafdeling, waarna die ze kan gaan opvolgen.

Betere service
Door CRM in te zetten om leads gepersonaliseerde content op het juiste moment, krijgt u sales-ready leads. Zo verkleint u de kloof tussen marketing en sales en worden gegenereerde leads beter benut, de kans dat een lead omgezet wordt in een klant neemt toe. Als u ook nog eens een marketing automation systeem integreert met uw CRM-systeem, kunt u de marketingactiviteiten nog meer optimaliseren én automatiseren. Campagnes kunnen gevoerd worden vanuit CRM, resultaten van de marketingactiviteiten worden automatisch geregistreerd bij de juiste personen en zo krijgt u nog meer inzicht in de (potentiële) klant.

Wilt u uw marketingactiviteiten optimaliseren met behulp van een goed CRM-systeem? Neem vooral eens contact met ons op, we helpen u graag op weg.

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!