CRM strategie noodzakelijk voor succes

Als een bedrijf de klant centraal wil stellen en daarmee bedrijfsbreed klantgericht werken in wil voeren, is een CRM strategie, net als CRM software, een belangrijk component om succes te behalen. Een CRM strategie is nodig om van de CRM software een succes te maken en de software maximaal te benutten. Als men alleen de software aanschaft is de kans heel groot dat het CRM traject faalt en dat er maar 10-20% gebruikt wordt van de mogelijkheden die het pakket aanbiedt. Dit is uiteraard zonde van het geld en de tijd die erin gestoken wordt.


CRM trajecten worden vaak onderschat

Zinnovation CRM strategieCRM is geen rocket science waar heel erg ingewikkeld over gedaan hoeft te worden. Wij weten echter uit ervaring dat CRM trajecten eerder worden onderschat dan overschat. Graag delen we dan ook wat elementen met u voor het samenstellen van een CRM strategie om de succesfactor te verhogen. Ieder bedrijf heeft zijn procedures, beleid en visie waar de CRM strategie een aanvulling en ondersteuning op moet zijn. Men moet zich realiseren dat CRM invoeren in een organisatie een verandering met zich meebrengt en daar zijn de meeste mensen niet zo gek op. Echter om die verandering succesvol te laten verlopen zijn er wel een aantal belangrijke punten om rekening mee te houden. Zo is het van belang om met ervaren medewerkers een werkgroep te vormen om gezamenlijk een plan te maken wat de CRM strategie in moet houden. De medewerkers zijn immers degenen die met de CRM software moeten gaan werken en daarom is het verstandig hen te betrekken bij het opstellen van de CRM strategie. Zij zullen een goed beeld hebben van hoe CRM past binnen de organisatie en de manier van werken en waar de software dus aan moet voldoen.

Zorg voor voldoende budget en urgentie

Het is heel wenselijk dat er binnen de werkgroep een CRM eigenaar wordt aangesteld die voldoende bevoegdheden heeft. Gebeurt dat niet dan ontstaat er chaos en bereik je niets. Er moet ook voldoende urgentie zijn binnen de organisatie, anders ontstaan er weerstanden die voor vertraging zorgen. Budget speelt uiteraard een grote rol, want zonder voldoende budget krijg je weinig voor elkaar en dat zorgt voor frustratie. Als er onvoldoende ervaring is binnen de eigen gelederen kunt u overwegen een ervaren CRM consultant in te schakelen die u behulpzaam kan zijn als CRM coach.

Wilt u ons hele whitepaper lezen met meer tips over hoe ook u CRM met succes kunt inzetten?

Vul dan hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als PDF.

(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken

Whitepaper Wat is CRM eigenlijk?

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

 

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!