Databeheer van CRM software

Hou CRM data schoonHou uw data schoon en betrouwbaar

Databeheer is een zeer belangrijk onderdeel van CRM. Zonder goed databeheer raakt het CRM systeem ernstig vervuild. Als een CRM systeem geen correcte data bevat is de applicatie niet meer betrouwbaar met als gevolg dat de gebruikers er niet meer op kunnen bouwen. Dat zal resulteren in fouten en slechte acceptatie van de CRM omgeving. In het meest ernstige geval is je CRM software dan niet meer te vertrouwen en onbruikbaar.

Vervuiling gaat met name om het opslaan van overbodige of verkeerde informatie, maar het opslaan van te weinig informatie moet ook voorkomen worden. Het vinden van de goede balans is cruciaal. Voorbeeld: Denk eens terug aan de eerste dag van de middelbare school. Alle boeken gekaft, snelbinders op scherp en gezonde spanning in lijf en leden. En dan die boekentas. Dat enorme ding. Eenmaal op je bagagedrager gepropt moest je oppassen dat je niet een paaltje schampte, of erger, dat je de struiken in kukelde. Vervolgens de school in. 'Hee tas, waar ga je met die brugpieper naartoe!', kon het nogal eens klinken. Maar daar stond wel iets tegenover. De leraar zou je er nooit op kunnen betrappen dat je je boeken niet bij je had. Want, van Binas tot Bosatlas, je had het bij je. Allemaal in die roemruchte, ondraagbare draak van een boekentas.

Gaandeweg de eerste maanden leerde je het wel af, je hele boekentas vol te stouwen met boeken. Je raadpleegde je rooster en je nam mee wat je nodig dacht te hebben. Zo had je nog plaats voor je broodtrommel ook. Met data en CRM is het feitelijk niet anders. Je hoeft niet altijd alle data bij je te hebben of aan te wenden bij de creatie van een klantbeeld. Heb je te veel of overbodige data opgeslagen, dan fungeert het als ballast. Maar heb je te weinig gegevens, dan is het lastig om een compleet klantbeeld te vormen of goede management rapportages te maken. 

Tips
Onze tip is om ervoor te zorgen dat het databeheer een belangrijk punt op de agenda is van het management. Juist zij zijn er zeer bij gebaat dat alles wat in het systeem wordt gezet klopt omdat anders de managementrapportages niet kloppen.

Door te kiezen voor een duidelijk CRM beleid waarin aan wordt gegeven hoe de gebruikers om dienen te gaan met de invoer en wijzigingen van data kan al veel vervuiling worden voorkomen. Door het geven van gebruikers trainingen en binnen handbereik hebben van handleidingen kunnen vervuilde databases worden verminderd.

Wilt u ons hele whitepaper lezen met meer tips over goed beheer van uw crm applicatie?

Vul dan hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als pdf.
(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken)

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!