De CRM beheerorganisatie

Blog CRM beheerorganisatie smallWanneer een CRM systeem niet juist geselecteerd en geïmplementeerd wordt naar de behoeften van uw organisatie, kan het een dure fout zijn in plaats van een effectieve tool die uw klant centraal zet.

Veel organisaties zijn in de veronderstelling dat de implementatie van CRM geen organisatorische taak is, maar vooral verantwoordelijkheid ligt bij het technische personeel, zoals ICT. Het technologische gedeelte van CRM is cruciaal, maar zonder steun en actief gebruik van de organisatie zelf zal het CRM systeem geen waarde toevoegen.

Om uw geïmplementeerde CRM systeem succesvol te maken moet er een structuur zijn in uw organisatie die het CRM systeem goed ondersteund en verder ontwikkeld. Een aantal medewerkers zullen af en toe moeten ‘duwen en trekken’. Ook is het belangrijk dat uw personeel weet wat er van hen wordt verwacht, hoe ze het CRM systeem moeten gebruiken en hoe de klantprocessen dienen te verlopen zodat iedere afdeling er waarde uit kan halen.

Goed beschouwd staat uw CRM-applicatie in het hart van uw organisatie en is een van uw bedrijf kritische systemen. Die verdienen de juiste aandacht als het gaat om beheer. U wilt dan ook een professionele beheerorganisatie opzetten, die de continuïteit van de gedane investering bewaakt en vergroot. Een beheerorganisatie met verstand van gebruikers, CRM-software en -databases. Een beheerorganisatie die daarnaast oog heeft voor mogelijke koppelingen en integraties die u heeft gerealiseerd. En die begrijpt welk vragen en uitdagingen de business heeft.

De beheerorganisatie zal dan ook één focus moeten hebben. De CRM beheerorganisatie betreft een permanent georganiseerd team van mensen dat CRM initiatieven ontplooit, ontwikkelt, verbetert en beheert. De samenstelling van de CRM beheerorganisatie kan periodiek verschillen. De CRM beheerorganisatie wordt beschreven door de structuur en de plaats binnen de organisatie duidelijk te maken en de verschillende rollen en taken aan te geven.

Wilt u ons hele whitepaper lezen met meer tips over goed beheer van uw crm applicatie?

Vul dan hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als pdf. 
(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken)

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!