Door data-analyse presteert u beter!

Bedrijven krijgen steeds meer data binnen over hun klanten en voor zowel kleine als grote bedrijven wordt het steeds belangrijker om hier iets mee te doen. In het rapport "2015 State of Analytics" wordt uitgeweid over een onderzoek onder meer dan 2.000 leidinggevenden wereldwijd, waarin onderzocht is of goede bedrijfsvoering samenhangt met data-analyse. En dat blijkt inderdaad zo te zijn!

Organisaties die data analyseren presteren beter

Zinnovation CRM data analyse90% van de goed presterende organisaties geeft aan dat data-analyse een belangrijk onderdeel van hun algemene strategie is. Analyse van de data draagt bij aan betere resultaten, doordat strategische keuzes hierop gebaseerd kunnen worden. De hele manier van werken veranderd, zo blijkt uit het rapport dat het bij goed presterende organisaties twee keer zo waarschijnlijk is dan bij minder goed presterende organisaties, dat meer dan de helft van de werknemers analysetools gebruikt. Ook werken veel werknemers (94%) in deze goed presterende organisatie samen met andere afdelingen, om de analyse-resultaten beter te kunnen gebruiken. Beslissingen worden dan ook meer genomen op basis van de data, dan op onderbuikgevoel.

Omgaan met data

Klanten genereren meer data dan ooit en voor organisaties ligt er dan ook een uitdaging om dit goed op te vangen en hier ook daadwerkelijk wat mee te doen. Volgens het rapport 2015 State of Analytics neemt de komende vijf jaar het aantal databronnen dat door organisaties geanalyseerd wordt, met 83% toe. Goed presterende organisaties gebruiken al bijna twee keer zoveel databronnen voor data-analyse dan minder goed presterende bedrijven. Om beter te kunnen presteren is het dan ook van belang om ook meer databronnen te gebruiken. Dit vraagt om goede applicaties om deze data vast te leggen maar vooral ook om dit te kunnen analyseren. Met behulp van een goed CRM systeem kan de data uit verschillende bronnen vastgelegd worden en geanalyseerd worden.

 

Wilt u ons hele whitepaper lezen met meer aandachtspunten en tips over hoe u CRM met succes kunt inzetten om ook voordeel te halen uit al uw klantdata?

Vul hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als PDF.

(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken

Whitepaper Wat is CRM eigenlijk?

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!