Doorbreek silo's om klantgerichter te werken

Klantgericht werken en de customer experience verbeteren is iets wat tegenwoordig voor veel organisaties een belangrijk doel is. Omdat de klant steeds meer verwacht van organisaties wat betreft service, zou dit ook hoog op de agenda moeten staan. Door CRM in te zetten kunt u klantgericht werken in de gehele organisaties. Muren tussen afdelingen kunnen doorbroken worden, wat noodzakelijk is om de customer experience te verbeteren.

Zinnovation silos doorbrekenKlantgericht werken
Om de klantervaring te verbeteren moet de klant centraal staan in de organisatie. De klant verwacht tegenwoordig via het kanaal naar zijn keuze geholpen te worden. Bij steeds meer organisaties is dit ook mogelijk, maar nog lang niet altijd. Als een (potentiële) klant met iemand in contact komt die de situatie niet weet en dus geen goede service kan leveren, zal dit een negatief effect hebben op de klantervaring.

Doorbreek muren
Als u de customer experience wilt verbeteren, betekent dit dat de (potentiële) klant bij elk contactmoment een goede ervaring moet hebben. Omdat deze contactmomenten met verschillende afdelingen en medewerkers kan zijn, is het dan ook noodzakelijk dat de gehele organisatie klantgericht kan werken. Dit betekent dat elke medewerker toegang heeft tot de benodigde klantinformatie om een klant goed te kunnen helpen. Door een CRM-systeem te implementeren wordt de klantdata centraal opgeslagen. Belangrijke klantinformatie blijft niet binnen een team of afdeling, maar afdelingen delen deze informatie. Op deze manier kunnen silo’s doorbroken worden en krijgt de (potentiële) klant bij elk contactmoment, met welke afdeling of welke medewerker dan ook, een betere service. Elke medewerker weet immers de historie van de klant en kan diegene daardoor goed helpen.

Wilt u meer weten over hoe u CRM kunt inzetten om klantgerichter te werken? Download dan ons whitepaper 'Wat is CRM eigenlijk?', waarin we ingaan op wat CRM nou eigenlijk is, wat de voordelen ervan zijn en hoe u het goed inzet om klantgerichter te werken.

Vul hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als PDF.

(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken

Whitepaper Wat is CRM eigenlijk?

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!