Dynamics CRM 2016: nieuwe functionaliteiten

In december is Microsoft Dynamics CRM 2016 gelanceerd voor zowel CRM online als CRM on premise. Met deze versie richt Microsoft zich nog meer op de customer engagement. Door nieuwe functionaliteiten kunnen medewerkers sneller en effectiever werken doordat ze minder tussen applicaties hoeven te wisselen, waardoor ze zich beter kunnen focussen op hun werk en de klant. We zetten enkele interessante verbeteringen op een rijtje.

CRM app voor Outlook
Zinnovation CRM microsoft dynamics 2016Dankzij deze app (alleen voor CRM online) kunt u e-mails eenvoudig bijhouden en opslaan in CRM. U kunt contactpersonen toevoegen vanuit een mail of zelfs nieuwe records aanmaken van mailcontacten. Naast Internet Explorer en Chrome is deze app met CRM 2016 nu ook mogelijk op Firefox, Safari en Outlook op Mac.

Verbeterde Excel-integratie
In Dynamics CRM 2016 kunt u direct analyses maken in Excel zonder de applicatie daarvoor apart op te moeten starten. Met sjablonen kunnen kerntaken geautomatiseerd worden en kunnen medewerkers, met name verkopers, eenvoudig bijvoorbeeld verkoopprognoses beheren. Ze kunnen direct gegevens en analyses inzien, zonder eerst een andere app te moeten openen of gegevens te moeten exporteren. Ook op mobiele apparaten (tablets en telefoons) kunnen gegevens sneller in Excel weergegeven worden met de toegevoegde ondersteuning voor mobiele CRM-apps.

Document management in mobiele omgeving
In CRM 2016 kunt u in de vernieuwde mobiele app bestanden van andere applicaties openen, zodat u niet hoeft te wisselen van app. Verschillende Office apps kunnen eenvoudig binnen CRM of binnen de mobiele app geopend worden.

Mobiele offline ondersteuning
De mobiele app heeft flink wat aandacht gekregen en ook offline werken is, als deze optie door de beheerder is aangezet, mogelijk. Ook zonder internet kan data ingezien worden en zelfs bijgewerkt worden. Zodra er weer verbinding is worden de wijzigingen automatisch gesynchroniseerd.

Documentgeneratie
Door de functie documentgeneratie kunnen gepersonaliseerde verkoopdocumenten op basis van CRM-gegevens gemakkelijker samengesteld worden. Met vooraf gedefinieerde Excel- en Word-sjablonen kunnen deze documenten met één klik vanuit CRM gegenereerd worden, gegevens hoeven niet meer handmatig uit CRM gehaald worden en hier kan dus tijd bespaard worden.

Naast bovenstaande vijf functionaliteiten brengt Microsoft Dynamics CRM 2016 nog meer vernieuwingen en handige functionaliteiten, waardoor u zowel productiever als klantgerichter kunt gaan werken. Maakt u nog gebruik van een oudere versie? Dan is het zeker de moeite waard om te upgraden naar een nieuwere versie. Neem hiervoor vooral eens contact met ons op.

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!