Een structureel multidisciplinair beheerteam

Blog een multidisciplinair beheerteam

In een eerder artikel hadden we het al over de focus van het beheerteam. Om deze beschreven focus te bewerkstelligen is het nodig om een structureel multidisciplinair CRM beheerteam in het leven te roepen. In een CRM beheerorganisatie nemen mensen deel die veel verstand van ICT en tools hebben, maar ook mensen die dat minder hebben. Zij hebben dan weer veel kennis van de interne processen. Het geheel van de CRM beheerorganisatie moet een evenwichtige samenstelling hebben.

De spil tussen technisch, functioneel en databeheer
Dit CRM beheerteam vervult de centraal leidende rol binnen het bedrijf om CRM steeds verder te ontwikkelen en te optimaliseren. Het CRM beheerteam is de spil tussen het technisch, functioneel en databeheer als het gaat om de beschikbare systemen en databronnen. Daarnaast is het CRM beheerteam de moderator voor alle CRM impulsen richting de diverse afdelingen en hun teamleiders. Verder is het de taak van het CRM beheerteam om CRM impulsen uit de afdelingen op te vangen en deze in de juiste banen te leiden.

Niet alleen ICT-ers
Door het permanente karakter van het CRM beheerteam, worden de leden van het beheerteam geconfronteerd met zeer diverse aspecten van de organisatie. Het CRM beheerteam heeft te maken met visie en strategie en ontleent daardoor haar bestaansrecht vanuit de directie dan wel het management team. Verder zijn ICT, HRM, marketing, verkoop en service belanghebbenden. Opvallend hierbij is dat het beheerteam dus niet alleen uit ICT-ers bestaat!

Wilt u ons hele whitepaper lezen met meer tips over goed beheer van uw crm applicatie?

Vul dan hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als pdf. 
(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken)

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!