Heeft u een helder doel voor ogen?

Vaak wordt in de aanloop naar de eerste aanschaf van CRM software een selectietraject doorlopen waarbij onder meer aandacht is besteed aan de functionaliteiten van de software. In de meeste gevallen wordt ook gekeken naar de kwalificaties van de leverancier.Helder doel voor ogen

Wat vaak onderbelicht is in de selectieprocessen, is het doel wat met de CRM implementatie bereikt moet worden. En dan het liefst zo kwantitatief mogelijk neergezet. Zodat de functionele keuzes ook daadwerkelijk de gestelde doelen ondersteunen.

Deze kunnen betrekking hebben op meetbare verbeteringen in de werkprocessen, marktleiderschap in de doelgroep of het verlagen van het aantal weglopende klanten (churn).

Het vaststellen van een helder doel is niet alleen essentieel op het moment dat er een initiële keuze wordt gemaakt, maar ook op het moment dat er een vervolg implementatie van de reeds in gebruik zijnde software wordt gedaan. Het kan ook zijn dat er een volgende fase in het implementatieplan wordt bereikt, of omdat het noodzakelijk is om de software af te stoffen en opnieuw te implementeren. Het opnieuw implementeren van CRM software kan noodzakelijk zijn om de organisatie weer een stap verder te helpen. Tip: Doe dit op een even professionele manier als ware het de initiële implementatie. U kunt zichzelf afvragen of uw huidige CRM systeem nog voldoet aan het behalen van uw doelen. Wat was de oorspronkelijke reden om CRM te implementeren? Zijn deze doelstellingen behaald? Hoe is het daadwerkelijke gebruik van uw CRM systeem?

Vermoed u dat uw CRM systeem wel afgestoft mag worden? In ons whitepaper ‘Recycle CRM’ behandelen we de te nemen stappen om het maximale uit uw CRM implementatie te halen.

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!