Integreer social en CRM

De consument is tegenwoordig massaal aanwezig op social media en ook organisaties maken hier steeds meer gebruik van. Dit is ook wel noodzakelijk, de consument verwacht dit ook meer en meer van organisaties. De sociale kanalen worden door bedrijven ingezet als klantenservice, klanten kunnen hier hun klachten, opmerkingen en vragen kwijt. Ook om in gesprek te komen met de doelgroep zijn organisaties steeds meer aanwezig op social media. Doordat de kanalen waar het klantcontact plaatst vindt steeds meer verschuiven naar met name social media, kunt u hier veel waardevolle informatie over uw (potentiële) klanten vandaan halen. Dit is waar social CRM (sCRM) om de hoek komt kijken.

Zinnovation CRM social sCRMTotaal klantbeeld
Door social media kanalen te integreren in uw CRM-systeem, kunt u bestaande klantinformatie aanvullen met informatie die u van social media kunt halen. Zo heeft u niet alleen meer de contactgegevens en de historie van een klant in het systeem, maar kunt u dit verrijken met actuele informatie. Hierdoor krijgt u meer inzicht in de interesses en behoeftes van de klant en krijgt u een totaal klantbeeld.

Betere service
Door social CRM kunt u beter luisteren, monitoren, meten en analyseren wat de doelgroep online zegt. U kunt betere klantenservice leveren, doordat u doorheeft wat er allemaal gezegd wordt en u hier beter op kunt reageren. Daarnaast beperkt u de klant niet meer in de kanalen die ze kunnen gebruiken voor hun klachten en vragen, maar kunnen ze het kanaal van hun voorkeur gebruiken. Ook krijgt u door social CRM meer inzicht in de (potentiële) klant, biedt het u ook de mogelijkheid om proactief en sneller de klant benaderen met meer gepersonaliseerde boodschappen. Het stelt u in staat om meer engagement te creëren.

Wilt u ook Social en CRM integreren? Neem vooral eens contact met ons op, we helpen u graag op weg.

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!