Klantgericht ondernemen is waar het om draait!

Zinnovation klantgericht ondernemenKlantgericht ondernemen is waar het allemaal om draait bij CRM. Niet alleen vanuit een commercieel oogpunt, want ook een gemeente, ziekenhuis of hogeschool moet tenslotte klantgericht werken. U wilt een 360 graden klantbeeld hebben waar alle contactmomenten met de klant in staan. Of dit nou brochureaanvragen, offertes, webwinkel orders, contracten of klachten zijn maakt niet uit, alles moet op één centrale plaats staan waardoor u altijd maar één waarheid heeft binnen uw bedrijf of organisatie. Als u alles goed in beeld heeft wordt klantgericht werken beter haalbaar.


Wat verwachten klanten van u?

Essentieel bij klantgericht werken is dat er niet alleen van binnen het bedrijf naar klanten wordt gekeken maar juist ook vanuit de klant naar uw bedrijf. Wat verwachten klanten van uw bedrijf en voldoet u daar ook aan? Heeft u weleens een klantonderzoek laten uitvoeren waaruit blijkt hoe klanten over uw organisatie denken? In onderzoeken onder medewerkers komt vaak naar voren dat medewerkers zelf het idee hebben ruim voldoende (70%) klantgericht te werken maar dat uit onderzoeken bij klanten blijkt dat daar maar 10% tevreden is over de klantgerichtheid van dat bedrijf. Een mogelijke verklaring voor dit verschil is dat een medewerker vanuit zichzelf of de afdeling kijkt en een klant een bedrijf als een geheel ziet. U heeft het zelf misschien ook wel eens meegemaakt. U belde een organisatie op met een vraag, binnen no time was deze vraag naar al uw tevredenheid beantwoord en hing u met een positief gevoel weer op. Maar bij een tweede contactmoment, met een andere afdeling van diezelfde organisatie, moest u erg lang wachten voordat u überhaupt iemand aan de lijn krijg. Of werd u nog zes keer doorverbonden en van het kastje naar de muur gestuurd. Dit heeft ongetwijfeld bijgedragen aan een minder positief beeld van de organisatie. Al kan de ene afdeling u nog goed helpen, als dit bij een andere afdeling niet het geval is, reflecteert dit op de hele organisatie. Het is dus erg van belang dat de gehele organisatie klantgericht werkt en niet slechts enkele afdelingen of medewerkers.

Klantgericht werken: niet hetzelfde als klantvriendelijkheid

Klantgericht werken is ook iets anders dan klantvriendelijkheid. Door de klant heel vriendelijk maar niet afdoende te helpen wordt alleen klantvriendelijkheid bereikt. Klantgericht werken wordt door de organisatie in haar DNA opgenomen en daar wordt ook naar gehandeld. Hierbij wordt hoge prioriteit gegeven aan klanttevredenheid en het verlenen van een goede service door alle lagen van het bedrijf heen. Dat dit klantvriendelijk gebeurt is logisch. Door alle contactmomenten zoals telefoongesprekken, klachten, bezoekverslagen, e-mails of klantonderzoeken vast te leggen in CRM, wordt meer klantwaarde gecreëerd wat bij een vervolg contactmoment weer van belang is om beter klantgericht te werken. Zo hoeft de klant niet nogmaals zijn verhaal te doen of krijgt diegene niet de verkeerde informatie, het verleden is immers bekend. Een klant kan zo optimaal geholpen worden.

Wilt u ons hele whitepaper lezen met meer tips over hoe ook u CRM met succes kunt inzetten?

Vul dan hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als PDF.

(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken

Whitepaper Wat is CRM eigenlijk?

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

 

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!