Klantgericht werken: vertrouwen moet je verdienen

Om een klant goed te kunnen bereiken en hem te interesseren in uw bedrijf moet u zich kunnen verplaatsen in het aankoopproces van uw klant. Dat lijkt eenvoudig, we zijn immers zelf ook klant, maar toch is het geen gemakkelijke opgave om vast te stellen hoe dat aankoopproces dan in zijn werk gaat. Het is logisch om dit eerst, met uw CRM team, vast te stellen alvorens een plan te maken hoe de aanpak moet zijn.

Vertrouwen moet je verdienen en vasthouden

Zinnovation CRM klantgericht werkenKlantgericht werken heeft te maken met het opbouwen van vertrouwen bij uw klanten. Als een klant gelijk aan uw bedrijf denkt als hij een oplossing zoekt voor zijn probleem heeft hij vertrouwen. Dat vertrouwen moet u opbouwen, verdienen en vasthouden door kennis en waarde te delen. Dat kan via allerlei kanalen waarmee u met de doelgroep in verbinding staat. Het gaat er hierbij vooral om informatie te delen waar de klanten positieve waarde aan toe zullen kennen.

Vraag: Denk bijvoorbeeld eens aan het delen van uw nieuwsbrief, staat daar informatie in die waarde biedt aan de doelgroep of is het informatie die u als verzender van de nieuwsbrief vooral meer waarde geeft?

Als bepaalt is wat klantgericht werken voor uw organisatie inhoudt en als het plan van aanpak klaar is, kunnen de Super Users het CRM systeem gaan bekijken. Wat is voor het plan klantgericht werken standaard in CRM al bruikbaar ingericht, wat mist er en moet dus worden aangepast in de software. Als dit na een grondige analyse duidelijk is, kan de Super User dit vertalen naar een functionele aanvraag als een Request for Change (RFC).

Wilt u meer weten over de rol van de CRM Super User en hoe u deze Super Users in kunt zetten om klantgericht werken te realiseren? Lees dan ook ons whitepaper over de Super User, waarom deze onmisbaar is in uw organisatie en welke rollen de Super User nog meer kan vervullen.

Vul hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als PDF.

(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!