Maak service via meer kanalen mogelijk met CRM

Zinnovation CRM klantenservice1De consument is op veel meer kanalen aanwezig dan vroeger, zoals bijvoorbeeld sociale netwerken, en verwacht dit dan ook van organisaties. Met behulp van CRM kunt u via meer kanalen de service verlenen die de klant verwacht.

Uit het onderzoek ‘2015 State of Service’ is naar voren gekomen dat klantgerichte organisaties steeds meer gebruik maken van technologie binnen de organisatie, om zo gepersonaliseerde service te kunnen bieden via alle apparaten en kanalen. Doordat klanten steeds meer gebruik maken van social media en mobiele apps, moet gebruik gemaakt worden van goede technologie die de juiste informatie op het juiste moment kan geven. Goed presterende serviceteams maken hier volgens het onderzoek al gebruik van om zo een betere en snellere (mobiele) klantervaring te bieden. Een voorbeeld van zo’n technologie is een CRM-systeem, waarmee u betere en meer gepersonaliseerde service via meer kanalen kunt leveren. Met bijvoorbeeld de integratie van social media en CRM kunt u niet alleen klantinformatie zoals adres of gedane aankopen opslaan, maar kunt u ook luisteren en analyseren wat de klant zegt op social media en dit opslaan in het systeem om zo persoonlijkere service te kunnen bieden.

Uit het onderzoek kwam verder dat gebruik van mobiele applicaties voor klantenservice zal blijven toenemen. Dit vraagt dus om technologie die uw organisatie hierin kan ondersteunen. Verder blijkt dat het steeds belangrijker wordt om gebruik te maken van data en analyse hiervan. 55% van goed presterende serviceteams geeft aan in meer dan 80% van de gevallen de klantbehoeftes op het gebied van serviceverlening te kunnen voorspellen. Dit maakt het mogelijk om snellere en betere service te leveren en resulteert in meer gepersonaliseerde klantinteractie. Met behulp van een CRM systeem kunt u alle klantdata opslaan en analyseren, om dit weer in te zetten in betere service.

Goede klantenservice kan ervoor zorgen dat de klantloyaliteit stijgt en kan voorkomen dat klanten overstappen naar een concurrent. Wilt u meer weten over hoe u CRM kunt inzetten om betere service via meer kanalen te leveren? Neem dan vooral eens contact met ons op.

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!