Meer behoefte aan inzicht klantreis

Uit het Global Contact Centre Benchmarking Report 2016 is naar voren gekomen dat organisaties zicht meer richten op de klantbeleving, de customer experience, om de loyaliteit te verbeteren, omzet te verhogen en kosten te verlagen. Daarnaast zien ze meer het voordeel in van betere analyses uitvoeren en technologie inzetten om de klantbeleving via meer kanalen te optimaliseren.

Belang van de klantbeleving
Zinnovation crm belang klantbeleving
Uit het onderzoek komt naar voren dat de klantbeleving voor organisaties steeds belangrijker wordt. Zo geeft maar liefst 83% van de respondenten aan dat de customer experience een cruciale onderscheidende factor is en zegt 82% aan dat bekwaamheid in de customer experience leidt tot meer klantloyaliteit. Maar liefst 77% ziet een daling van de kosten door de klant centraal te zetten en 74% geeft een stijging van omzet en winst aan. Verder kwam uit het onderzoek naar voren dat een belangrijk verbeterpunt van de klantbeleving ligt bij personalisatie van diensten.

Om de klantbeleving te kunnen optimaliseren is het van belang om zowel een centraal klantbeeld te hebben, als om data-analyses te kunnen doen. Door diepere data-analyses kunnen volgens het onderzoek kansen eerder gezien worden en kunnen klanten proactief geholpen worden. Personalisatie is hierin een sleutelwoord, dit kan de klantbeleving sterk verbeteren en kan u een concurrentievoordeel opleveren. Een centraal klantbeeld is van belang om veel te weten over uw klant om zo contactmomenten te optimaliseren en personaliseren. Een CRM-systeem helpt u bij het creëren van een 360 graden klantbeeld en stelt u in staat de klant centraal te zetten.

Wilt u meer weten over hoe u CRM kunt inzetten om de klantbeleving te verbeteren? Download dan ons whitepaper ‘Wat is CRM eigenlijk’, waarin we ingaan op wat CRM nou precies is en hoe u hiermee de klant centraal kunt zetten.

Wilt u het hele whitepaper lezen?
Vul dan hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als pdf.
(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken)

Whitepaper download: Wat is CRM eigenlijk?

Whitepaper Wat is CRM eigenlijk?

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Bron: Customer Talk

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!