Microsoft door Gartner erkend als leider

Elk jaar beoordeelt Gartner verschillende CRM-leveranciers op een aantal aspecten en verdeelt deze vervolgens over vier kwadranten: leaders, challengers, niche players en visionairs. Dit wordt ook wel het Magic Quadrant fort he CRM Customer Engagement Center genoemd. Microsoft is in 2016 voor de derde keer benoemd als een van de leiders.

Zinnovation CRM magic quadrantWat zijn de criteria
De verschillende leveranciers worden beoordeeld op uitvoerbaarheid en visie, hierbij wordt gekeken naar vijftien verschillende criteria. Bij de uitvoerbaarheid wordt gekeken naar de prijs, markttoegankelijkheid, klantervaring, levensvatbaarheid, marketinguitvoering, werkzaamheden en een beoordeling van product of dienst. Bij visie wordt gekeken naar kennis van de markt, salesstrategie, branchestrategie, marktstrategie, innovatie, geografische strategie, het businessmodel en strategie rondom (product)aanbod.

Microsoft Dynamics CRM
Samen met nog een aantal organisaties (zoals Salesforce en Oracle) is Microsoft Dynamics CRM als een van de leiders benoemd. Volgens Gartner is Microsoft in zijn klasse een van de leveranciers die de laagste kosten biedt qua product. Daarnaast is Microsoft één van de weinige opties voor bedrijven die nog niet kunnen of willen werken met de cloud, omdat zowel de online als on-premise versies qua functionaliteiten sterk gelijkend zijn, met daarnaast ook nog support in verschillende talen. Een andere door Gartner genoemde kracht is dat Dynamics CRM erg goed integreert met andere veel gebruikte producten van Microsoft, zoals Exchange, Office en SharePoint.

Benieuwd naar alle sterktes en zwaktes van Microsoft Dynamics CRM? Lees dan hier de gehele samenvatting van Gartners rapport. Meer weten over de mogelijkheden van Dynamics CRM voor uw organisatie? Neem dan vooral eens contact met ons op.Bekijk hier de release gids of neem contact met ons op voor meer informatie.

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!