Optimaliseer uw bestaande CRM systeem

Recycle crm smallAls uw bestaande CRM omgeving nu minimaal wordt gebruikt of onvoldoende toegevoegde waarde lijkt te hebben, is het zeer interessant om eerst te inventariseren welke mogelijkheden de bestaande software biedt om de gestelde doelen te behalen en de klachten en wensen van de gebruikers op te lossen, oftewel het recyclen van uw huidige CRM-systeem. De eerste twee stappen die u moet nemen in dit proces zijn het vaststellen van de doelen en het inventariseren van de klachten en wensen van de gebruikers van uw CRM implementatie.

Vaststellen van de doelen

Zoals eerder aangegeven is het vooraf belangrijk om een helder doel voor ogen te hebben wat u wilt bereiken met CRM. Wilt u verbeteringen doorvoeren in uw werkprocessen, wilt u het leiderschap claimen in uw branche of bent u op zoek naar een betere relatie met uw huidige klanten?

Door uw doelen helder te definiëren kiest u ook voor een bepaalde inrichting van uw CRM-systeem. Deze doelen moeten voor iedereen in de organisatie duidelijk zijn. Als het voor medewerkers niet duidelijk is wat er van hun wordt verwacht zal dat onrust en onbegrip veroorzaken waardoor de gebruikers acceptatie van de software in een later stadium minder hoog zal zijn. Heldere communicatie is in dit traject onmisbaar.

Inventariseren van klachten en wensen van de gebruikers
Om een goed beeld te krijgen van de klachten en wensen die ervaren worden door gebruikers wordt per afdeling een gesprek aangegaan met ervaren gebruikers. Door alle vragen, risico’s, wensen en klachten bedrijfsbreed te inventariseren krijgt u een goed beeld van de wijzigingen die gewenst zijn. Deze zet u af tegen de reeds in het verleden en opnieuw gestelde doelen, zodat u de wensen van de gebruikers kunt prioriteren als het gaat om de doelen. Daarnaast analyseert u ook nog welke wensen van de gebruikers misschien niet rechtstreeks aan de gestelde doelen gelinkt kunnen worden, maar bijvoorbeeld wel een groot effect hebben op de gebruikersacceptatie. Ook dit zijn belangrijke aspecten die in een recycle project de nodige aandacht moeten krijgen.

Helpt uw CRM-systeem nog aan het behalen van de vooraf gestelde doelen? We bespreken de te nemen stappen in ons whitepaper 'Recycle CRM' om uw huidige CRM-systeem te optimaliseren zodat u het maximale uit uw implementatie kunt halen.

Whitepaper Download: Recycle CRM

Whitepaper Recycle CRM download

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!