Performance van CRM software is cruciaal

traagDe prestaties of performance van CRM software is voor de organisatie essentieel als het gaat om stabiliteit en continuïteit. Als CRM een centrale rol speelt is het voor de gebruikers heel vervelend als men lange wachttijden ervaart tijdens het gebruik van CRM. Door de snelheid van de computertechnologie is men inmiddels ook gewend om 'gelijk' de gevraagde informatie in beeld te krijgen. Als het openen van een scherm dan 5 seconden duurt wordt dit al als lang en storend ervaren.

In de meeste gevallen heeft u zelf invloed op de prestaties van uw CRM software. Draait uw applicatie op een locale server in uw organisatie, zorg er dan voor dat deze goed beheerd wordt en afgeschermd is voor andere toepassingen. In steeds meer gevallen draait CRM software echter in de cloud. Dan heeft u niet direct invloed op de performance van de server waar de toepassing draait, maar u mag er op vertrouwen dat dat goed geregeld is. Grote leveranciers als Microsoft hebben hun zaken wel op orde en garanderen een betrouwbare toepassing. Waar u bij werken in de cloud wel invloed op heeft is de bandbreedte van uw internetverbinding die u toewijst aan de applicatie. U kunt een gedeelte toewijzen aan uw crm applicatie zodat deze nooit gehinderd wordt door beperkte bandbreedte. Stel dat een aantal medewerkers gelijktijdig grote bestanden per e-mail aan het versturen zijn, dan heeft dit geen invloed op de performance van uw CRM applicatie.

Tips
Onze tip is om ervoor te zorgen dat de performance van de omgevingsfactoren zo optimaal mogelijk zijn. Dat kent per bedrijf verschillende invalshoeken maar in de basis is het goed om te kijken naar:

  • Geheugen en beheer van de server indien de licenties on-premise aanwezig zijn.
  • Bij online licenties is een snelle en stabiele internetverbinding belangrijk.
  • Zorg dat virusscanners en firewalls de omgeving schoon houden omdat dit een vertragende werking kan hebben.

Wat niet zozeer een vertragende werking dan wel een irritante prestatie oplevert, is het hebben van een vervuilde database. Indirect heeft dat dan ook met de prestaties van de CRM software te maken. Dus let op, alles wat je erin stopt krijg je er ook weer uit, ook als het vervuilde data is.

Wilt u het hele whitepaper lezen?
Vul dan hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als pdf. 
(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken)

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!