Projectfases: Huidige CRM implementatie optimaliseren

Er is een goed projectplan nodig om uw CRM-systeem te optimaliseren. Het blijkt dat onze klanten toch regelmatig op hun Projectfasesachterhoofd krabben bij de daadwerkelijke uitvoering van het optimaliseren van het CRM-systeem. Dan is het plezierig om met een ervaren CRM manager te kunnen sparren om tot de juiste conclusie te komen.

De grote blokken die in een CRM projectplan aan de orde komen zijn:

1. Initiatieffase Planning en doelstelling
2. Definitiefase Functionele en technische inventarisatie
3. Ontwerpfase Inrichten nieuwe of herinrichten bestaande CRM omgeving
4. Voorbereiden Importeren van de gewenste (schone) gegevens
5. Realisatiefase Opleveren CRM en trainen medewerkers
6. Nazorgfase Evalueren en nazorg

Eén van de wegen om te bewandelen is om het project in co-creatie te doorlopen waarbij u als klant het deel voor uw rekening neemt waar u en uw medewerkers het meeste van weten namelijk uw bedrijfsprocessen.

Het vinden van zo’n juiste sparring partner is voor iedereen weer anders. Zoekt u een bedrijf dat met u meedenkt, inhoudelijk scherpte bijbrengt en u op de hoogte brengt van alle innovaties of wilt u zelf voornamelijk aan het roer staan en zoekt u een partij die alleen uitvoerend excellente resultaten levert. Of kiest u toch liever voor een partij die in co-creatie met u de zaken aan kan pakken.

Een CRM traject raakt immers veel kanten van een bedrijf. Een partij die ‘past’ bij uw bedrijf kan beter met u meedenken en met u sparren over processen en verbeteringen die noodzakelijk of gewenst zijn. De juiste CRM leverancier kiezen is niet alleen bij de eerste aanschaf en inrichting maar ook bij het vervolg traject voor ondersteuning en het beheer van CRM van belang.

Denkt u dat uw CRM-systeem ook geoptimaliseerd kan worden zodat deze u nóg beter ondersteund met het behalen van uw doelen? In ons whitepaper ‘Recycle CRM’ bespreken we de te nemen stappen om het maximale uit uw huidige CRM implementatie te halen.

Whitepaper Recycle CRM download

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

 

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!