Request for Change CRM omgeving

Communicatie is voor veel mensen een lastige kwestie, niet omdat ze niet kunnen communiceren maar meer omdat iedereen nou eenmaal anders communiceert. Ook binnen een bedrijf komt dit veelvuldig voor en dat kan voor onduidelijkheden zorgen. Een techneut kijkt vaak anders naar de wereld als mensen die aan de business kant van een bedrijf werken.

RFC communicatieVoorbeeld: Een sales medewerker vraagt om een RFC en zegt wat hij op zijn scherm wil zien: Ik zou graag een 'knop' willen waar alle resultaten uitkomen van mijn salesinspanningen de afgelopen week. Dan is daarmee voor de salesmedewerker volkomen logisch wat hij wil zien als resultaat. De techneut denkt echter vaak gelijk in de (on)mogelijkheden die aan de 'achterkant' van de software beschikbaar zijn.

Daarom is het aanstellen van een change management adviesgroep handig. In deze CMA groep moeten dan vertegenwoordigers van verschillende afdelingen zitting nemen waaronder gebruikers en de applicatiebeheerder.

Om voor de salesmedewerker tot een goed en gewenst eindresultaat te komen zijn o.a. deze punten van belang:

   1. Welk resultaat wil de salesmedewerker precies zien in zijn rapportage?

  • Aantal contactmomenten per klant?
  • Openstaande offertes?
  • Expirerende contracten?
  • Pipeline?
  • Etc.

   2. Heeft dit verzoek alleen betrekking op deze medewerker, op een hele afdeling of het hele bedrijf?
   3. Bestaat een soortgelijke rapportage wellicht al en kan deze worden gebruikt?
   4. Heeft het op het scherm plaatsen van deze 'knop' mogelijk nadelige gevolgen voor de interface?
   5. Welke entiteiten worden er 'geraakt' door deze RFC?

Eerst goed nadenken en overleg is essentieel om een CRM systeem overzichtelijk en duidelijk te houden. Het inwilligen van alle RFC's is daarom ook niet altijd wenselijk.

Tips
Onze tip is om door de Change Management Adviesgroep prioriteiten te laten stellen in:

  1. need to have en nice to have changes,
  2. grote en kleine changes,
  3. vervolgens moeten deze een prioriteitsniveau krijgen waarin ze worden ingepland,
  4. afwijzen of doorschuiven naar later tijdstip waar een change meegenomen wordt in een groter geheel.

Wilt u het hele whitepaper lezen?
Vul dan hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als pdf. 
(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken)

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!