Stop automatisatie, start met persoonlijke hulp door CRM

Blog 7 fotoNa het implementeren van een CRM systeem wordt er vaak gekozen voor het automatiseren van updates. Dit kan effectief werken, maar vaak werkt het averechts. Door meer persoonlijke aandacht te besteden aan updates en het beheer hiervan kan een CRM systeem de werknemer en dus de klant optimaal van dienst zijn.

De hoeveelheid informatie die men heeft over de klanten moet scherp gaan stijgen. Op dit moment hebben bedrijven vaak alleen een geschiedenis van gedrag en bestellingen van de klant.

Het is dan ook belangrijk om profielen aan te maken zodat men essentiële gegevens kan verzamelen en beheren. Door het klantprofiel aan te passen kunnen medewerkers inspelen op de behoeften van de klanten. Berichtgeving kan gepersonaliseerd worden waardoor de klanten zich geen vis in de grote zee wanen, maar een belangrijk individu voor de organisatie.

Het personaliseren van deze hulp is van groot belang voor de klantbeleving en dus de klantenservice. Hierachter zit dat op zo’n moment de updates van het CRM systeem goed beheerd worden en dat marketeers en medewerkers van de klantenservice weten hoe ze met de nieuwe updates moeten werken. De klanten kunnen pas op een gepaste manier benaderd worden als de gebruikers van het systeem de software geadopteerd hebben en weten wat ze ermee kunnen doen.

Wilt u weten waar u als bedrijf op zou moeten letten bij de aanschaf van CRM en of maatwerk wellicht bij u past?
Download dan het volledige artikel 'Voor een dubbeltje op de eerste CRM rang' door onderstaand formulier in te vullen. De download zal direct starten.
(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken)

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!