Super Users en funcioneel CRM beheerders: het verschil

In onze vorige blog hebben we al uitgelegd hoe u de juiste Super Users binnen uw organisatie selecteert. Om dit goed te doen is het echter ook handig om te weten wat nou het verschil precies is tussen de Super Users en de functioneel CRM beheerders. Hier zit zeker verschil in, maar ze zijn beiden belangrijk binnen uw organisatie en het is dan ook verstandig om een werkgroep te vormen met zowel de Super Users als de functioneel CRM beheerders.

Super Users slaan een brug naar de techneuten

Zinnovation CRM functioneel beheerder 1Een Super User is in principe geen ‘die hard’ techneut, maar werkt samen met de functioneel beheerders om CRM zo optimaal mogelijk te laten presteren. De Super Users zijn de ogen, oren en het geweten van de werkvloer en slaan een brug naar de techneuten. Om het werk als functioneel CRM beheerder goed uit te kunnen voeren is er uiteraard kennis nodig van de applicatie waarmee wordt gewerkt. Deze kennis wordt aangevuld met de kennis van de business die hij samen met de Super Users beheert. Beide functies zijn ook vertegenwoordigd in het CRM team.

Voor de technische CRM kennis zijn er vaak diverse mogelijkheden om online trainingen te volgen. De meeste leveranciers hebben zelf trainingen beschikbaar, er bestaan veel websites, fora en blogs waar techneuten elkaar weten te vinden. Ook op bijvoorbeeld YouTube zijn diverse mogelijkheden te vinden om getraind te worden. Naast de vakinhoudelijke trainingen is het ook van belang dat een functioneel CRM beheerder van het bedrijf haar visie en doelen kent. Deze beheerder moet uiteindelijk advies kunnen geven aan het CRM team wat de eventuele gevolgen voor het bedrijf zijn als er wijzigingen worden aangevraagd. Analytisch vermogen is daarom een wezenlijk onderdeel van de functie. Het zou ook goed zijn als functioneel beheerders naast de CRM applicatie training ook een gebruiker en Super User training volgen. Als er dan vragen, opmerkingen of ideeën uit de organisatie komen, is men veel beter in staat om de collega’s te begrijpen vanuit de gebruikerskant. Op die manier snappen ze veel beter wat collega’s die CRM software dagelijks moeten gebruiken ervaren. Vorm samen met de CRM Super Users een werkgroep zodat het management tijdig geïnformeerd kan worden over ideeën, wensen en de te verwachten problemen.

Vraag: Loopt u wel eens tegen beperkingen aan van uw CRM systeem? Wie lost deze vragen eigenlijk voor u op?

Wilt u meer weten over de rol van de Super User? Lees dan ook ons whitepaper over de Super User, waarom deze onmisbaar is in uw organisatie en welke rollen de Super User nog meer kan vervullen.

Vul hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als PDF.

(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!