Tekenen dat uw CRM aan vernieuwing toe is

Een CRM-systeem is onmisbaar binnen uw organisatie als u klantgericht wilt werken en de klant centraal wilt zetten. Om dit te kunnen doen moet u immers alles weten over uw klanten en dit ook centraal opslaan, zodat iedereen hierbij kan. Dit systeem moet echter ook in staat zijn om mee te groeien met uw organisatie. Vaak werken bedrijven echter met een systeem dat niet meer goed aansluit bij de grootte en werkzaamheden van de organisatie, doordat het systeem verouderd is of niet is meegegroeid. We zetten een aantal tekenen op een rij waaruit kan blijken of dit bij u ook het geval is.

  • U verliest klanten als salesmedewerkers vertrekken doordat u niet alles van deze klanten weetZinnovation CRM update recycle
  • De klantinformatie in het CRM-systeem is verouderd
  • Leads worden vaak niet opgevolgd doordat ze over het hoofd gezien worden
  • Er is geen duidelijk inzicht in de informatie- en koopbehoefte van klanten en prospects, waardoor hier niet op ingespeeld kan worden
  • Onnauwkeurige forecasts door onvoldoende data en te weinig inzicht in de sales pipeline
  • Er komen meer klachten en de klantloyaliteit daalt, doordat de klantenservice niet de service kan leveren die de klanten verwachten
  • Te weinig inzicht in koopsignalen van de klant (zoals een klik op een advertentie) en niet in staat om deze signalen op te volgen met content

Recycle uw CRM
Tegenwoordig is het niet genoeg om uw CRM als adressenbestand te gebruiken, u moet een centraal klantbeeld kunnen opbouwen om zo aan te sluiten op de situatie van een klant, gepersonaliseerde content te kunnen versturen en de customer experience te verbeteren. Merkt u dat uw CRM-systeem verouderd is of dat het systeem niet genoeg meegegroeid is met uw organisatie? Dan denkt u misschien nieuwe software nodig te hebben. In sommige gevallen is dit inderdaad zo, maar vaak kan met een relatief lage inspanning een actualisatieslag doorgevoerd worden. Dit noemen we ook wel het recyclen van CRM.

Wilt u meer weten over het recyclen van uw CRM-systeem en hoe u er het maximale uit kunt halen?

Whitepaper Download: Recycle CRM

 

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!