Toename online CRM-systemen

Volgens onderzoeksbureau Forrester kiezen bedrijven die hun processen willen automatiseren steeds vaker voor een SaaS-oplossing. Forrester verwacht dat in 2016 het aantal bedrijfsprocesapplicaties wat aangeboden wordt als online dienst, toeneemt met 26%. Ook het aantal online CRM-systemen zal toenemen. Forrester verwacht in 2016 een groei van 20% in de categorie CRM-software.

Voordelen van online CRM
Zinnovation CRM online
Steeds meer organisaties stappen over op applicaties die als online dienst worden aangeboden en online CRM wint aan terrein. Een online CRM-systeem heeft dan ook een aantal voordelen ten opzichte van CRM on-premise. Zo is een online systeem niet locatie gebonden en hebben medewerkers altijd en overal toegang tot CRM. Daarnaast kan het implementatietraject aanzienlijk korter zijn als u kiest voor een online CRM-systeem. Bij on-premise kan de installatie en inrichting wel een paar maanden duren, bij een SaaS-applicatie duurt dit vaak veel minder lang. Ook is het onderhoud en uitvoeren van updates eenvoudiger. Een ander bijkomend voordeel is dat online diensten vaak werken met een abonnementsmodel en hoeft u dus geen grote investering in één keer te doen, maar kunt u de kosten spreiden. De kosten zijn afhankelijk van de functionaliteiten en het aantal gebruikers.

Dat het aantal online CRM-systemen zal (blijven) toenemen is niet zo verbazend, het heeft immers een aantal voordelen ten opzichte van on-premise. Maar ook een on-premise systeem heeft zo zijn voordelen. Lees meer over de voordelen van beide varianten van Microsoft CRM en van Sage CRM.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden en voordelen van online CRM? Neem vooral eens contact met ons op!

Bron: Computable

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!