Veel voorkomende CRM valkuilen

Zinnovation CRM valkuilenBij het CRM traject lopen organisaties nog wel eens tegen wat problemen aan. Vaak zijn deze echter te voorkomen en om u hierbij te helpen, hebben wij een aantal valkuilen voor u uitgewerkt. Zo kunt u hier rekening mee houden tijdens het CRM traject bij uw organisatie. In deze blog bespreken we de eerste twee valkuilen.

Doelstellingen niet vooraf bepalen
Zonder doelstellingen is het niet duidelijk wat de verwachtingen zijn van CRM en zal het gaan ‘zweven’. Maak daarom voorafgaand aan het CRM traject helder wat er wordt verwacht van het CRM systeem. Wordt het aangeschaft om kosten te besparen? Betere marges te maken? Meer te verkopen aan nieuwe of juist bestaande klanten? Is het inzicht in klantgedrag essentieel? Of …?

Door de urgentie en visie om CRM aan te schaffen voor het bedrijf helder te krijgen bent u op de goede weg. Zorg daarnaast voor een plan van aanpak, genoeg budget en voldoende kennis en u kunt aan de slag. Al deze punten kunnen moeilijk zijn om te omschrijven en daarom raden wij u ook aan om dat samen op te pakken met een ervaren CRM ‘coach’. Deze CRM coach kan u ideeën aan de hand doen waar u zelf niet aan zult denken omdat CRM niet uw core business is. Een ervaringsdeskundige is dan ook geen gek idee natuurlijk, om een auto te besturen heb je tenslotte ook eerst rijles nodig.

CRM tot IT project bestempelen
Wij komen nog regelmatig tegen dat er vanuit een IT afdeling gekeken wordt naar CRM. Is dat, als we ervan uitgaan dat CRM een strategie is om klanten een optimale klantbeleving te bezorgen en hun verwachtingen te overtreffen, dan logisch? Zou het niet logischer zijn als er naar CRM gekeken wordt door het management wat verantwoordelijk is voor de bedrijfsresultaten? Het is echter wel verstandig de afdeling IT aan te laten haken als er een keuze gemaakt moet worden welk softwarepakket het beste aansluit bij het bedrijf. CRM raakt veel bedrijfsprocessen en dat moet uiteindelijk na de gehele implementatie en uitrol goed beheerd worden. Daar is de afdeling IT vanzelfsprekend een belangrijke partner in die goed getraind moet worden. 

 

Wilt u ons hele whitepaper lezen met meer tips over hoe ook u CRM met succes kunt inzetten?

Vul dan hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als PDF.

(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken

Whitepaper Wat is CRM eigenlijk?

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

 

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!