Verbeter uw klantenservice met zelfservice

Uit onderzoek van Microsoft blijkt dat 90% van klanten verwacht dat een merk of organisatie beschikt over een zelfbedieningsportal of FAQ-pagina, om zo zelf snel en eenvoudig het antwoord op hun vragen te kunnen vinden. In deze blog beschrijven we enkele zelfbedieningsmogelijkheden van Microsoft Dynamics CRM om uw klantenservice en zo ook de klantervaring te verbeteren.

Kennisbank
Zinnovation CRM zelfbedieningZowel voor medewerkers als voor klanten is een kennisbank erg handig. Hierin kunnen vragen die vaak terugkomen met bijbehorend antwoord opgenomen worden, zodat klanten hier zelf snel het antwoord op kunnen vinden. Als de serviceafdeling een nieuwe vraag binnenkrijgt, kan deze vraag met bijbehorend antwoord vervolgens weer opgeslagen worden in de kennisbank. Zo blijft de kennisbank up-to-date en gevuld met relevante vragen en antwoorden. Niet alleen de klanten hebben hier voordeel aan, ook voor de medewerkers van de klantenservice kan dit veel tijd schelen in het zoeken naar informatie en antwoorden.

Ticketsysteem
Als iemand niet het juiste antwoord kan vinden in de kennisbank, kunnen ze een ticket aanmaken. Hierin geven ze meer informatie (bijvoorbeeld een categorie), waardoor het CRM-systeem dit kan herkennen. Een medewerker krijgt het ticket binnen en kan deze oplossen. Dit kan eventueel ook weer toegevoegd worden aan de kennisbank. Bovendien kan het ticket opgeslagen worden bij de historie van de betreffende klant, zodat alle informatie over eerdere problemen, gekochte producten en diensten actueel blijft.

Live chat
Een mogelijkheid die steeds meer organisaties bieden en die ook steeds meer gebruikt wordt door klanten, is een live chat. Middels een venster op de website kunnen klanten een vraag stellen, waar u real-time antwoord op kunt geven. Dit verhoogt de klanttevredenheid en vragen kunnen sneller afgehandeld worden. Voorwaarde is uiteraard wel dat er altijd een of meer medewerkers van de klantenservice beschikbaar zijn om snel te reageren op vragen.

Wilt u graag meer weten over het inzetten van CRM om uw klantenservice te verbeteren en de klanttevredenheid te verhogen? Neem vooral eens contact met ons op voor advies op maat.

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!