Vergroot de gebruikersacceptatie van CRM

Blog vergoot gebruikersacceptatie CRM2Helaas komt het nog vaak voor dat een CRM systeem niet juist geïmplementeerd wordt. Met name het menselijke aspect van CRM, de verandering voor de medewerkers die uiteindelijk aan de slag gaan met CRM, wordt vaak niet goed uitgevoerd. Hoewel CRM een systeem is en technische aspecten bevat, moet ook het menselijke aspect aangepakt worden bij de implementatie. Daarom is het belangrijk om de medewerkers die het CRM systeem zullen gaan gebruiken al vroeg te betrekken bij het proces van CRM implementatie.

Het implementeren van een CRM systeem kan bedreigend overkomen voor medewerkers. Ze kunnen het gevoel krijgen dat ze in de gaten worden gehouden en dit kan weerstand tegen het systeem opleveren. Om deze weerstand weg te nemen is er de optie om een pilot van het CRM systeem te doen. Hierdoor maken alle medewerkers kennis met het systeem en dit zorgt ervoor dat alles alvast werkt op kleine schaal. Medewerkers zullen hierdoor sneller de toegevoegde waarde van CRM erkennen en gebruikersacceptatie verhogen.

Een pilot is natuurlijk erg handig om te doen voordat de gehele CRM implementatie is doorgevoerd. Maar wat als u merkt dat uw medewerkers na CRM implementatie niet optimaal gebruik maken van het systeem? Een optie is om workshops te organiseren. In deze workshops wordt er gefocust op de punten van het CRM systeem die het dagelijks werk van medewerkers makkelijker maken. Probeer erachter te komen welke opties van het CRM systeem het werk van gebruikers kan optimaliseren. Samen met de input van de CRM gebruikers zelf wordt er gebruikersacceptatie gecreëerd en de mogelijkheden van het CRM systeem optimaal benut.

Wanneer u merkt dat CRM in uw organisatie niet succesvol is en er niet optimaal gebruik van gemaakt wordt, zijn er zeker nog opties om dit te vertalen naar gebruikersacceptatie en het optimaal benutten van de mogelijkheden die een CRM systeem biedt.

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!