Verhoog de productiviteit met CRM

In een eerdere blog hebben we vier redenen op een rijtje gezet om met CRM aan de slag te gaan. Denk hierbij aan het optimaliseren van de klantbeleving of het centraal kunnen opslaan van belangrijke klantinformatie. Maar nog een belangrijke reden om CRM in te zetten binnen uw organisatie, is dat het werken met een CRM-systeem de productiviteit kan verhogen.

Meer tijd voor belangrijke werkzaamheden

Zinnovation CRM verhoogde productiviteit1Door CRM te implementeren in uw organisatie, de medewerkers goed te trainen in het gebruik van het systeem en CRM in te bedden in de dagelijkse werkzaamheden, kan de productiviteit van de medewerkers aanzienlijk verhoogd worden. Doordat bepaalde werkzaamheden geautomatiseerd kunnen worden, houden medewerkers tijd over voor de belangrijke werkzaamheden en kunnen ze efficiënter hun tijd besteden. Er hoeft minder tijd gestoken te worden in bijvoorbeeld administratieve taken en andere taken, doordat dit met behulp van CRM vereenvoudigd en geautomatiseerd kan worden. Zo kunnen salesmedewerkers bijvoorbeeld meer tijd steken in verkoop en prospecting.

Naast dat de workflow geoptimaliseerd kan worden met behulp van CRM, hebben medewerkers altijd en overal toegang tot de benodigde klantinformatie. Steeds meer CRM-systemen zijn online toegankelijk, waardoor salesmedewerkers ook onderweg bij de informatie over klanten kunnen. Mobile CRM, dus niet alleen toegang tot het systeem op computers, maar ook via smartphones of tablets, maakt het mogelijk dat salesmedewerkers onderweg de gegevens kunnen bijwerken, waardoor ze niet later nog tijd moeten besteden aan het updaten van de klantinformatie. Doordat alle informatie op een centrale plaats verzameld is, kunnen alle medewerkers bij dezelfde informatie. Dit bespaart tijd op het zoeken naar de gegevens, gegevens opvragen bij andere afdelingen, et cetera. Ook de klantenservice kan zo verbeterd worden, doordat de klanthistorie bekend is, kan de klant beter maar ook efficiënter geholpen worden.

Door CRM in te zetten kan de productiviteit verhoogd worden: bedrijfsprocessen kunnen gestandaardiseerd en geautomatiseerd worden, waardoor medewerkers efficiënter kunnen werken. Ook zijn steeds meer CRM-systemen online en vanaf mobiele apparaten toegankelijk, waardoor medewerkers altijd toegang hebben tot klantinformatie en hierdoor bijvoorbeeld sneller klanten kunnen helpen.

Om de productiviteit blijvend te verhogen is het van belang om de continuïteit van CRM te waarborgen. Hoe u dit doet leest u in ons whitepaper over de CRM Super User: wat is een Super User en hoe die helpen de continuïteit van CRM te waarborgen?

Vul hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als PDF.

(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!