Verhoog de productiviteit met mobiel CRM

Steeds meer organisaties werken met een CRM-systeem. Veel organisaties werken met een systeem on-premise, maar het aantal organisaties wat werkt met een cloud-oplossing neemt sterk toe. Ook zijn er steeds meer organisaties die de medewerkers voorzien van mobiel CRM. En terecht, mobiel CRM kan de productiviteit binnen uw organisatie laten stijgen. In deze blog bespreken we enkele tips en mogelijkheden van hoe mobiel CRM bij kan dragen aan een hogere productiviteit.

Integratie van backoffice systemen
Wat oudere mobiele CRM-systemen werken wel goed voor het inzien van bijvoorbeeld contactinformatie en klantgeschiedenis, maar hebben vaak geen toegang tot backoffice systemen (zoals ERP). Hierdoor kunnen medewerkers met de mobiele app vaak geen quotes, openstaande orders en facturen inzien. Toch is dit natuurlijk wel belangrijke informatie. Door deze systemen ook in de mobiele app te integreren, kunnen medewerkers deze informatie altijd en overal inzien, waardoor ze bijvoorbeeld sneller klantvragen kunnen beantwoorden.

Bespaar tijd op kleine klusjes
Iedereen heeft tegenwoordig wel een smartphone, zo ook uw medewerkers. Als u een mobiel CRM-systeem heeft wat snel en eenvoudig toegankelijk is, kunnen kleine klusjes snel tussendoor gedaan worden, zoals een korte klantvraag beantwoorden. Door uw medewerkers in staat te stellen zulke kleine taken eenvoudig tussendoor te doen, kan op langere termijn veel tijd bespaard worden dankzij een CRM-app.

Ook onderweg toegang tot CRM
Elke organisatie heeft te maken met medewerkers die veel onderweg zijn, denk bijvoorbeeld aan verkopers. Als deze medewerkers altijd en overal toegang hebben tot CRM, zal dit hun productiviteit ten goede komen. Ze kunnen onderweg gegevens inzien én bijwerken, waardoor ze dit niet meer achteraf op kantoor hoeven te doen. Zo wordt de reistijd goed benut en het scheelt dubbel werk.

Goede samenwerking
Als een medewerker onderweg is en een klantvraag of verkoopkans krijgt waar snel op gehandeld moet worden, kan een mobiel CRM-systeem de uitkomst zijn. Werk ook onderweg eenvoudig samen met de benodigde medewerkers om de (potentiële) klant zo snel mogelijk goed te kunnen helpen of een goed voorstel te kunnen doen.

Wilt u meer weten over het werken met een CRM-systeem dat ook mobiel beschikbaar is? Neem voor meer informatie contact met ons op.

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!