Voorkom verouderde data

Blog verouderde CRM data smallDe constant vernieuwende stroom aan data in de database is wat CRM effectief en efficiënt maakt. Verouderde of ‘vuile’ data betekent dat de database verstopt zit met ineffectieve en overbodige informatie, met als gevolg dat klantcontacten en profielen minder goed gesegmenteerd worden en er minder response is op campagnes.

Wanneer een organisatie een investering doet in een CRM systeem is het belangrijk en ook de bedoeling dat CRM een positieve ROI oplevert. Daarom zijn de volgende tips opgesteld om ‘vuile’ data te voorkomen waardoor uw CRM systeem optimaal gebruikt kan worden en resultaten kan boeken.

  1. Door CRM training kunnen gebruikers gewend raken aan het systeem en leren dat alleen recente en relevante data van belang is in het CRM systeem. Hoe eerder gebruikers de essentie van het intelligent analyseren van data door verschillende kanalen begrijpen en accepteren, hoe eerder de CRM database volledig en accuraat is waardoor campagnes kunnen worden gesegmenteerd. De beste manier om dit te doen is door training sessies in te plannen voor alle gebruikers en uitleggen wat relevante data inhoudt op organisatorisch gebied, hoe data makkelijk kan worden ingevoerd en wat de functies zijn van het CRM systeem.
  2. Door de enorme hoeveelheden aan beschikbare kanalen kan data door allerlei bronnen ontstaan. Het is belangrijk om als gebruiker te weten waar data vandaan komt zodat er geen ingevoerde data ‘kwijt raakt. Bronnen kunnen bijvoorbeeld email postvakken zijn, maar ook contact lijsten, mobiele telefoons, project boeken, offertes, social media contact formulieren en interne data lijsten. Om geen vervuilde data te krijgen moet al deze data gevonden kunnen worden en ook worden gemonitord.
  3. Ook is het belangrijk dat wanneer u een CRM systeem kiest, hier een tool in zit die uw data strategie ondersteunt. Een goed CRM systeem laat u uw contacten synchroniseren van verschillende bronnen en u dubbele gegevens weergeeft. Hierdoor kunt u zien of uw data nog up-to-date is, of er dubbele data tussenstaat, en deze eenvoudig opschonen waardoor verouderde data geen kans krijgt.

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!