Waarom zou u als MKB moeten investeren in CRM?

blog zinnoBedrijven met een geringe omvang moeten het vaak hebben van hun serviceverlening. Doordat men niet veel klanten heeft is er tijd voor de klant en de vraag of probleem die ze hebben. Op den duur groeit het bedrijf en komen er meer klanten in beeld, maar wanneer is het dan tijd om een CRM systeem te implementeren?

Ieder bedrijf hakt de knoop door op basis van andere redenen. De één begint met het implementeren van CRM als er een bepaald aantal klanten binnen zijn maar er kan ook op basis van het aantal werknemers een beslissing worden genomen.

De redenen zijn zeer divers, maar het doel is hetzelfde: zorgen dat de communicatie met de klant en met relaties zo optimaal mogelijk is en blijft.

De meeste bedrijven voeren een CRM systeem in als de dagelijkse processen te overweldigend worden. Automatisatie is dan dé uitkomst. De klant blijft de belangrijkste spil omdat de overweldigende hoeveelheid handmatig werk enorm wordt verminderd. Naast het wegnemen van een groot aantal werkzaamheden zullen werknemers effectiever aan het werk kunnen omdat de kerntaak de kern blijft en de verplichtte documentaties wegvallen.

Als slotsom, de midden- en kleinbedrijven zullen met het oog op de toekomst veel baat kunnen hebben bij een CRM systeem.

Wilt u weten waar u als bedrijf op zou moeten letten bij de aanschaf van CRM en of maatwerk wellicht bij u past?
Download dan het volledige artikel 'Voor een dubbeltje op de eerste CRM rang' door onderstaand formulier in te vullen. De download zal direct starten.
(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken)

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!