Wanneer kiezen voor CRM?

In een eerdere blog gingen we in op wat CRM nou eigenlijk is. Met een CRM-systeem kan waardevolle klantdata vastgelegd worden en kan dit ingezet worden om klantwaarde te creëren. Hierin verschilt CRM van ERP: dit systeem is juist vooral bedoeld om alle processen binnen uw organisatie te ondersteunen. Wanneer het een logische keuze is om ERP in te zetten in uw organisatie, hebben we in deze blog al besproken. Maar wanneer kiest u voor het implementeren van CRM in uw bedrijf? 

De klant centraal zetten
Zinnovation CRM wanneer inzetten
CRM is bedoeld om de klant centraal te stellen en het klantgericht werken te verbeteren. Elke organisatie, groot of klein, die deze stelling omarmt is geschikt om met CRM te werken. Heb je echter 50 klanten met niet al te veel verschillende eisen en verwachtingen dan kan dat ook prima in Outlook, Excel of ander overzicht. Maar als je voornemens hebt om te groeien als bedrijf, dan is vanaf het begin een goede fundering neerzetten en jezelf aanwennen het CRM-systeem te gebruiken verstandig. Als er dan personeel bijkomt staat de basisopstelling al gereed om mee te groeien.

Elke organisatie is gebaat bij CRM
Eigenlijk is iedere organisatie of bedrijf gebaat bij CRM, of het nou gaat om burgers bij een gemeente, leden van een voetbalclub, studenten op een hogeschool/universiteit of een leverancier van metaalproducten. Van elke relatie wil je informatie vastleggen om in een later stadium die relatie van de juiste relevante informatie te kunnen voorzien. Door de contactmomenten vast te leggen weet iedereen in de organisatie, met de juiste rechten, wat er bekend is van de klant. Als de klant dan contact opneemt kan hij gelijk door verschillende medewerkers worden geholpen. Ongeacht het soort organisatie, het inzetten van CRM maakt klantgericht werken mogelijk en kan zo de klanttevredenheid- en loyaliteit verhogen.

Wilt u meer weten over wat CRM is en wanneer u dit in zou moeten zetten? Download dan ons whitepaper ‘ERP komt van Mars en CRM van Venus’, waarin we ingaan op CRM, maar ook op ERP en de kracht van beide systemen naast elkaar.

Wilt u het hele whitepaper lezen?
Vul dan hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als pdf.
(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken)

Whitepaper download: ERP komt van Mars en CRM van Venus

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!