Wat is CRM nou eigenlijk?

Er zijn maar weinig bedrijven waar niet wordt gewerkt met de een of andere vorm van CRM, Customer Relationship Management. Het wordt vaak anders genoemd omdat dit beter bij het bedrijf of de sector past. Veel gebruikte termen zijn ook wel ERP, patiëntendossier, Back Office systeem, et cetera. Ook wordt er nog wel gewerkt vanuit Excellijsten, Outlook of Sharepoint. Elk bedrijf, klein of groot, wil dat er ergens informatie over de klant wordt vastgelegd waar je inzicht in kunt hebben.


Zinnovation wat is CRM eigenlijkKlantgericht werken én denken
Simpel gezegd is CRM een strategie voor bedrijven die het belangrijk vinden om hun klanten, patiënten, leden etc. centraal te zetten. In onderzoeken wordt vaak aangetoond dat bedrijven graag meer klantgericht willen werken, maar dat het aan de uitvoering nog weleens schort. Iets roepen is ook werkelijk anders dan iets doen. Klantgericht werken wordt ondersteund door de wensen en behoeftes van klanten te leren kennen en daar naar te handelen. Hierin is de mindset van medewerkers ook van cruciaal belang. Men moet de klant écht willen helpen door klantgericht te denken. Door de klant beter te leren kennen en dit vast te leggen in CRM software creëer je waarde voor de klant én het bedrijf. Door die klantwaarde op de juiste wijze in te zetten kan er een win/win situatie ontstaan waar beide profijt van hebben.

U begrijpt dat de waarde van alle klanten enorme vormen aan data in beslag kan nemen. Als u die waarde in wilt kunnen zetten om de klanten op de juiste manier aan te spreken moet men in het CRM systeem kunnen segmenteren op die waarde. Voor marketingdoeleinden kunnen bijvoorbeeld groepen klanten aangemaakt worden die in hetzelfde profiel passen. Zo krijgt uw doelgroep specifieke informatie die bij hem past waardoor hij een goed gevoel krijgt over uw bedrijf. De klant voelt zich gekend en gewaardeerd. Dat zorgt voor een vorm van loyaliteit die bij u en uw klant past. Door specifieke informatie aan te bieden optimaliseert u de customer journey en vergroot u de klantbeleving.

Wilt u ons hele whitepaper lezen met meer tips over hoe ook u CRM met succes kunt inzetten?

Vul dan hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als PDF.

(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken

Whitepaper Wat is CRM eigenlijk?

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!