Wat maakt CRM een succes?

Steeds meer organisaties gaan werken met CRM, maar nog lang niet altijd met succes. Om CRM succesvol te maken, is dan ook nog niet zo eenvoudig. In een eerdere blog bespraken we al een aantal valkuilen waar organisaties nog wel eens intrappen. Er zijn een aantal aspecten waar aan gedacht moet worden om CRM met succes in te zetten in uw organisatie.

Alles staat of valt met een goede voorbereiding
Zinnovation succes CRMHet succes van CRM wordt bepaald door een goede voorbereiding. Het stellen van doelstellingen door een CRM werkgroep is hierin de eerste stap, zonder doelstellingen zijn immers de verwachtingen van CRM niet duidelijk. Ook is het verstandig om een CRM werkgroep met ervaren medewerkers en een CRM eigenaar samen te stellen, die samen een plan voor de CRM strategie kunnen maken. Zij zijn immers degenen die met CRM moeten werken en het beste kunnen bepalen hoe dit aansluit op de dagelijkse gang van zaken. Omdat veranderingen niet altijd even welkom worden ontvangen in een organisatie, is het sowieso van belang om de medewerkers vanaf het begin bij het traject te betrekken om weerstand te voorkomen en draagvlak te creëren.

Een CRM selectie is een wezenlijk onderdeel van het traject maar moet worden bepaald aan de hand van eisen en wensen die aan de hand van de doelstellingen worden bepaald. Er moet dus eerst een strategie opgesteld worden, voordat de software gekozen wordt. Bij het selecteren van deze software moet aan een aantal dingen gedacht worden, zoals budget, gebruiksvriendelijkheid, uiterlijk en import van data uit andere software. Ook het kiezen van de juiste leverancier is erg van belang. Ga bij voorkeur een lange termijn relatie aan met de leverancier, zodat hij uw organisatie kan leren kennen en u beter kan adviseren over te maken keuzes en nieuwe mogelijkheden die in de toekomst naar voren komen.

Als u de CRM expertise niet in huis heeft kunt u geld en tijd besparen door een CRM coach aan te laten haken met de juiste ervaring. Deze coach kan u ondersteunen tijdens het traject, maar hij kan u ook helpen om bijvoorbeeld een leverancier te vinden die bij u past, waardoor de samenwerking een beter resultaat oplevert.

CRM is een traject dat geld oplevert als het goed wordt gebruikt, het kan u inzicht geven, sturing beter mogelijk maken en mee groeien met uw organisatie. Het zorgt voor een optimale klantbeleving en maakt het mogelijk de klantverwachtingen te overtreffen!

 

Wilt u ons hele whitepaper lezen met meer tips over hoe ook u CRM met succes kunt inzetten?

Vul dan hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als PDF.

(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken

Whitepaper Wat is CRM eigenlijk?

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

 

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!