Wie wordt de CRM Super User binnen uw organisatie?

In onze vorige blog hebben we uitgelegd wat een CRM Super User nou eigenlijk is en welke rol deze speelt binnen uw organisatie. Super Users zijn onmisbaar in uw organisatie, ze waarborgen de continuïteit van CRM. De rol van Super User is echter niet voor iedereen weggelegd. In deze blog geven we u enkele richtlijnen voor het selecteren van de juiste Super Users binnen uw organisatie.

Het selecteren van de juiste Super Users

Zinnovation CRM Super Users selecterenOver het algemeen is een taak als Super User een ‘bijbaan’ van een medewerker. Als uw bedrijf tussen de 25 en 75 gebruikers heeft is het ideaal om per 15 gebruikers een Super User aan te stellen met een minimum van 2 per bedrijf. Deze medewerker moet ook in de gelegenheid zijn de taak als Super User goed uit te voeren. Dat houdt in dat er tijd voor moet kunnen worden vrij gemaakt. Een medewerker die al een druk bezette baan heeft kan de taak als Super User er over het algemeen niet naast doen.

Het selecteren van de juiste Super Users is geen eenvoudige taak. Het gaat om personen die van nature best kritisch mogen zijn en een scherpe en analytische geest hebben. Nieuwsgierigheid en de wil tot helpen zijn daarbij ook zeer handige competenties. Daarnaast moet kennis van de business en affiniteit met software aanwezig zijn. Het verschilt per bedrijf en zelfs per afdeling hoeveel tijd deze taak in beslag zal nemen. Daarvoor moet er ook eerst bekeken worden welke taken de Super User krijgt toebedeeld. Gaat het enkel om het verzamelen van klachten, wensen en ideeën of is het ook de bedoeling dat de Super User kleine wijzigingen uit mag en kan voeren. Daar zal dan aanmerkelijk meer tijd bij komen kijken. Een Super User kan ook ingezet worden als ‘knoppen’ trainer voor gebruikers. Dan kan de taak van de Super User worden uitgebreid om nieuwe medewerkers wegwijs te maken in CRM.

Wilt u meer weten over de rol van de CRM Super User en hoe u deze selecteert binnen uw organisatie? Lees dan ook ons whitepaper over de Super User, waarom deze onmisbaar is in uw organisatie en wie de rol van Super User binnen uw organisatie kan vervullen.

Vul hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als PDF.

(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je wél graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!