Zorg dat de medewerkers CRM adopteren

We hadden het in een eerdere blog al over een fout die organisaties nog vaak maken: de medewerkers worden niet betrokken bij het CRM traject. De medewerkers spelen echter een grote rol in het succesvol inzetten van CRM. Als zij de CRM software en het werken hiermee niet adopteren, is de investering voor niks geweest. Begin dus op tijd met het creëren van draagvlak, maar daar houd het niet op: ook de medewerkers opleiden in het gebruik van CRM is erg van belang!

Betrek ze vanaf het begin

Zinnovation CRM medewerkersVoor medewerkers zijn veranderingen in de organisatie altijd een beetje gevoelig en als daar niet goed mee omgegaan wordt, kan er weerstand ontstaan. Een verandering doorvoeren zonder de medewerkers te betrekken is dan ook niet verstandig, zeker niet als het om iets gaat wat de manier van werken verandert. Door ze vanaf het begin te betrekken bij het traject en er open over te communiceren, zullen ze op de hoogte zijn van wat er speelt. Maar ook zullen ze, als u ze inspraak geeft en mee laat denken, gemotiveerder zijn om aan de slag te gaan met CRM. Ook is hiervan een bijkomstig voordeel natuurlijk dat de strategie en software beter aan zal sluiten bij de dagelijkse werkzaamheden. De medewerker weet immers het beste hoe CRM past binnen de manier van werken.

Geef trainingen en biedt ondersteuning

De werknemers betrekken bij het CRM traject is een goede eerste stap, maar ze moeten ook daadwerkelijk met de software kunnen werken wil het goed gebruikt worden. Het is dan ook erg van belang om ze hierin te trainen: hoe werkt de software en hoe kunnen ze dit het beste inzetten? Zorg dat elke gebruiker en elke afdeling uitleg krijgt die op hun situatie is afgestemd. U kunt dit laten doen door bijvoorbeeld een CRM-coach, iemand die veel verstand heeft van CRM en dit ook kan overbrengen naar de medewerkers. Ook na de training moeten de medewerkers ergens terecht kunnen voor vragen en problemen.

De medewerkers zijn degenen die moeten werken met CRM dus onderschat hun rol niet. Biedt ze trainingen en ondersteuningen en laat ze vooral ook meedenken. Ga op zoek naar ambassadeurs die gemotiveerd zijn om er mee te werken en die de rest van het personeel ook kan enthousiasmeren.

 

Wilt u ons hele whitepaper lezen met meer aandachtspunten en tips over hoe ook u CRM met succes kunt inzetten?

Vul hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als PDF.

(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken

Whitepaper Wat is CRM eigenlijk?

* = Verplichte velden
Vul hier uw voor- en achternaam in

Vul hier uw bedrijfsnaam in

Vul hier uw e-mail adres in

Geef hier uw voorkeur aan

Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

De gegevens die je hier invult, slaan we - tijdelijk - op om contact op te nemen betreffende deze whitepaper en zal niet gebruikt worden voor toekomstige mailings of nieuwsbrieven.
Wij hebben uw uitdrukkelijke toestemming nodig om deze gegevens te mogen verzamelen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Indien je graag op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws betreffende CRM en producten van Microsoft 365, dan kun je dat aangeven door het vinkje hieronder aan te zetten. Wil je de nieuwsbrief niet, dan hoef je verder niets te doen.
.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Volg ons!

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!