Microsoft Dynamics 365: CRM én ERP

zinnnovation crm dynamics 365Productiever en efficiënter werken is mogelijk gemaakt door Microsoft met de invoering van hun applicatie Dynamics 365, die ERP en CRM samenbrengt. Hiermee stelt Microsoft organisaties in staat om de klantbetrokkenheid te verhogen, in te kunnen spelen op veranderende klantverwachtingen en processen te optimaliseren.

Lees verder

sfeerbeeld crm uw bedrijfsprocessen verbeteren

CRM: uw bedrijfsprocessen verbeteren

Door de digitalisering zijn er teveel kanalen om handmatig de klantinformatie bij te houden. Een goedlopend CRM-systeem waar de sales-, marketing- en serviceprocessen in één systeem geïntegreerd zijn, is daarom van levensbelang. CRM slaat de klantinformatie centraal op, dat kan uw bedrijfsprocessen verbeteren op drie manieren.

Lees verder

sfeerbeeld Zinnovation CRM klantenservice

CRM: Een goede klantenservice is belangrijk

Investeringen in een goed CRM-pakket verdient zich terug, aangezien de Nederlandse consument een goede klantenservice als zeer positief waardeert. Zowel voor B2C als B2B speelt het zelfs een belangrijke rol bij de keuze voor een bedrijf. CRM kan op vele manieren bijdragen aan het optimaliseren van de customer experience en het leveren van goede service. 

Lees verder

7 tips voor een succesvol CRM-implementatietraject

Bij het implementeren van een CRM-systeem zijn er nogal wat dingen waarover nagedacht moet worden: wat is het budget? Moeten er organisatorische veranderingen doorgevoerd worden? Wat voor doelen of voordelen verwacht u te behalen met de inzet van CRM? Wilt u een cloud- of on premise systeem? Een CRM-systeem kan langdurig en ingewikkeld zijn. We geven u dan ook graag enkele tips om dit met succes af te ronden.

Lees verder

sfeerbeeld uitleg Zinnovation over CRM

Wanneer is het tijd om CRM te nemen?

Een CRM-systeem stelt organisaties in staat om interacties tussen salesmedewerkers en klanten bij te houden, zorgt ervoor dat er minder tijd nodig is voor bijvoorbeeld administratieve taken en helpt met marketing automation. Maar wanneer is het nou tijd om in CRM-software te investeren? Als u zich herkent in de volgende signalen, zou u dit zeker moeten overwegen.

Lees verder

3 stappen voor betere datakwaliteit in CRM

CRM is onmisbaar om een goede service en customer experience te realiseren, de productiviteit van uw organisatie te verhogen en een beter bedrijfsresultaat te behalen. Maar om dit resultaat ook daadwerkelijk te behalen, moet het systeem wel waardevolle, kwalitatieve data bevatten. Helaas gebeurt het te vaak dat CRM-systemen foutieve, dubbele of verouderde data bevatten, wat ertoe leidt dat het systeem steeds minder bruikbaar wordt.

Lees verder

Marketing automation: waarom B2B het moet inzetten

Iedereen krijgt erg veel informatie op zich afgestuurd op een dag en het is voor marketeers dan ook een grote uitdaging geworden om marketingcampagnes te ontwikkelen die nog opvallen. Vooral B2B-bedrijven staan tegenwoordig voor uitdagingen op het gebied van marketing: volgens het 2016 State of Marketing Report zijn de grootste uitdagingen voor B2B marketeers de kwaliteit van leads, new business ontwikkelen, klanten werven en budgettaire beperkingen.

Lees verder

Hoe CRM de salesafdeling helpt

Iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon en dit stelt ons in staat om altijd en overal goed geïnformeerd en verbonden te zijn, zowel op persoonlijk als zakelijk gebied. Alhoewel we op persoonlijk CRM voorziet de gehele organisatie van waardevolle klantinformatie en kan dan ook elke afdeling ondersteunen en helpen beter resultaat te behalen. Voor de salesafdeling is CRM vooral heel waardevol, misschien zelfs wel noodzakelijk om productief te kunnen werken, meer deals te sluiten en een beter resultaat te halen. We zetten vijf manieren op een rij hoe CRM sales kan helpen.

Lees verder