Verhoog prestaties met mobiele CRM app

Iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon en dit stelt ons in staat om altijd en overal goed geïnformeerd en verbonden te zijn, zowel op persoonlijk als zakelijk gebied. Alhoewel we op persoonlijk vlak onze smartphone overal voor gebruiken, blijven organisaties nog wat achter en zien ze nog niet altijd in dat mobiele apps net zo nuttig kunnen zijn voor zakelijk gebruik.

Lees verder

sfeerbeeld Zinnovation over CRM en het groeien van uw bedrijf

Hoe CRM uw organisatie helpt groeien

De klantrelatie die uw organisatie heeft opgebouwd is van groot belang voor het verhogen van de klantwaarde. Kent u uw klanten? Weet u wie uw prospects zijn, welke leads informatie hebben gedownload of wie in uw mailinglijst staat? Heeft u uw klantinformatie opgeslagen in één centrale database die up-to-date, eenvoudig beschikbaar en gebruiksvriendelijk is?

Lees verder

CRM: voorkom dat klanten vertrekken

Voor veel organisaties is het verminderen van klantverloop een grote uitdaging. Klantverloop heeft namelijk een negatieve invloed op de inkomsten en winstgevendheid van een organisatie, net als op de kosten die nodig zijn voor marketing en het terughalen van klanten. Met de juiste inzet van CRM kan het klantverloop echter geminimaliseerd worden.

Lees verder

Succesvol met zelfservice: 5 tips

Zinnovation CRM zelfservice

Er wordt door consumenten steeds meer gebruik gemaakt van FAQ-pagina’s, kennisbanken en live chats om snel en eenvoudig het antwoord op vragen te vinden. Maar liefst 90% van klanten verwacht dit ook van organisaties en hieraan voldoen is dan ook van belang. Toch hebben nog maar weinig organisaties zelfbedieningsmogelijkheden. In deze blog geven we zes tips om hiermee te beginnen en met succes de klantervaring te verbeteren met behulp van zelfbedieningsmogelijkheden.

Lees verder

CRM software: on-premise of in de cloud?

Heeft uw bedrijf een eigen IT-afdeling? Dat gegeven is zeer van belang bij het uitkiezen van de juiste CRM software, iets dat op zich geen eenvoudige opgave is, het aanbod is tegenwoordig enorm. Er zijn dan ook een aantal aspecten waar aan gedacht moet worden. Eerst moet er in elk geval een CRM strategie opgesteld worden, anders is het erg lastig om vast te stellen waar het systeem aan moet voldoen. Als dat gedaan is moet de software gekozen worden en één van de eerste keuzes die u moet maken is of u kiest voor een systeem in huis of in de cloud. We leggen het verschil uit.

Lees verder

CRM: 5 manieren om uw klanten beter te leren kennen

Zinnovation CRM klantwaarde

Op internet is steeds meer data en informatie te vinden over mensen. Door goed gebruik te maken van deze data kunt u veel te weten komen en uw bestaande en potentiële klanten beter leren kennen. Door waardevolle informatie over prospects en klanten te verzamelen en op te slaan in CRM, kunt u sterkere relaties opbouwen. We beschrijven 5 manieren om uw klanten en prospects beter te leren kennen.

Lees verder

Strategie voor lead nurturing met CRM: 6 stappen

Zinnovation CRM lead nurturing strategieHet goed opvolgen van leads is van belang om van deze leads waardevolle klanten te kunnen maken. Toch gebeurt het nog vaak dat leads niet of niet goed opgevolgd worden. Volgens Hubspot wordt zelfs 79% van leads niet omgezet in sales door een gebrek aan lead nurturing. Toch blijkt volgens Forrester dat bedrijven die goed zijn in lead nurturing, 50% meer sales-ready leads genereren tegen 33% lagere kosten. Slechts 35% van B2B-bedrijven heeft een lead nurturing strategie opgesteld. Door te beginnen met lead nurturing, kunt u dus een competitief voordeel behalen. In deze blog geven we u zes stappen om een sterke strategie op te stellen.

Lees verder

Goed relatiebeheer zorgt voor grotere klanttevredenheid

Het gebeurt nog te vaak dat medewerkers van de klantenservice iemand niet goed kunnen helpen, doordat ze niet snel de juiste informatie kunnen vinden. Als een duidelijke, gestandaardiseerde oplossing niet snel te vinden is, verspilt een medewerker onnodig veel kostbare tijd en geld. Ook gaat dit ten koste van de customer experience en dus mogelijk de loyaliteit van de klant. Deze wil tenslotte graag snel geholpen worden met zo weinig mogelijk contactmomenten. Om hier verandering in te brengen, wordt kennis steeds belangrijker: de beschikbaarheid en toegankelijkheid hiervan, zowel intern als extern, zal bijdragen aan een betere klantenservice.

Lees verder