Wat betekent omnichannel voor CRM?

toelichting omnichannel d.m.v. een infographic

De communicatie tussen bedrijven en klanten gebeurt via verschillende kanalen. Niet alleen is dit erg efficiënt en effectief, maar in dit tijdperk ook noodzakelijk te noemen. De technologie blijft zich namelijk ontwikkelen, het verweeft zich steeds meer in ons dagelijks leven. Het speelt een centrale rol in ons leven, waardoor het gedrag van mensen verandert. 

Lees verder

Het samenkomen van CRM en social media tot social CRM

sfeerbeeld social media en crm

Vroeger was het voor klanten alleen mogelijk om met bedrijven in contact te komen via de telefoon of via e-mail. Tegenwoordig speelt social media hierin een grote rol. Voor een bedrijf is het belangrijk om te weten waar je klanten zijn. Veel mensen bevinden zich op social media en dat is dan ook de voornaamste reden dat bedrijven ook op social media zitten. Om interactie te zoeken met de klant..

Lees verder

4 tips: zorg dat uw medewerkers uw CRM-systeem gebruiken

sfeerbeeld crm-systeem gebruiken

Het is een veelvoorkomend probleem dat medewerkers niet actief genoeg zijn met het CRM-systeem van hun organisatie. Het systeem moet goed ingericht zijn, zodat het voor elke medewerker handig is om er mee te werken. We beschrijven vier tips op het gebied van CRM-beheer om ervoor te zorgen dat uw medewerkers het CRM-systeem gebruiken en blijven gebruiken.

Lees verder

Social CRM: wat mag je wel en niet vastleggen?

Social crm op computerscherm

Met social CRM wordt klantencontact via social media geregeld vanuit een centrale plek. Op deze wijze is het mogelijk om sneller te reageren op klanten en gemakkelijker in te spelen op de klanten. Hierdoor worden veel gegevens opgeslagen van de klant waar contact mee gelegd is. Met de komst van AVG moet hier natuurlijk ook naar gekeken worden. Wat mag er wel en niet vastgelegd worden op het gebied van social CRM?

Lees verder

CRM: data profileren vanuit een database

Laptop met tekst over privacy policy

Tegenwoordig zijn veel marketeers bezig met persona’s en het opbouwen van een centraal klantbeeld. Ook vanuit de gedachte van het toevoegen van specifieke waarde aan de betreffende persoon, want hoe mooi zou het zijn als je alleen die aanbiedingen ontvangt, die bij jouw profiel passen.

Lees verder

Uw CRM systeem AVG ready?

Laptop met icoon van beveiliging

De komst van de AVG heeft implicaties die specifiek in de CRM/marketing omgeving van toepassing zijn, omdat hier de gegevens over personen (bijvoorbeeld klanten, prospects, partners) vastgelegd worden. De regels voor het verwerken en verzamelen van persoonsgegevens worden aangescherpt door de komst van de AVG. Dit betekent dat CRM systemen opnieuw ingericht moeten worden met oog op deze nieuwe wetgeving.

Lees verder

Opt-in: voldoet jouw opt-in aan de nieuwe wetgeving?

Laptop met icoontjes van e-mail

Bij een opt-in moet de ontvanger altijd toestemming geven voor het ontvangen van de nieuwsbrief en het bewaren van zijn/haar persoonsgegevens. In de meeste gevallen hangt dit samen met enige vorm van e-mailmarketing, waarbij e-mailadressen verzameld en verwerkt worden. Met komst van de nieuwe privacy wetgeving komen er strengere regels

Lees verder